Zaterdag 6 april: Himeji

6 april 2019 - Himeji, Japan

Vandaag de rugtassen weer op orde maken, want we gaan weer door. We gaan naar Himeji, een plaats ongeveer 129 km van Kyoto vandaan. Alles ligt hier behoorlijk uit elkaar, dus je hebt wel de tijd nodig om ergens anders te komen.

En wat we vergeten zijn: het is zaterdag en daarbij ook nog prachtig weer, dus het is druk. Daar komen we pas achter als we in de trein zitten. We hadden weer met de dure kogeltrein kunnen gaan, maar die is 3x zo duur dan de gewone trein, dus we stappen in de JR lijn om de kosten iets te dekken. Oftewel, we moeten staan. En met volle bepakking is dat niet handig. Na een half uur staan komt er eindelijk plek vrij en kunnen we zitten. We moeten nl nog een uur!

Rond half 1 komen we aan in Himeji. De rugtassen gooien we weer af bij het hotel dat dit keer aan de overkant van het station ligt. Echt super!

Daarna lopen we de stoet achterna naar het beroemde witte kasteel Himeji-Castle. En zoals ik al zei, het is druk. Door  de viering van de Sakura (bloesemtijd) is er een soort openlucht concert bezig met een kermis en heel veel eettentjes. En dan nog het kasteel natuurlijk. Drommen mensen lopen over straat richting het kasteel, maar alles verloopt prima. Iedereen loopt rustig en houdt rekening met elkaar. We lopen het terrein op van het kasteel en daar zitten hele groepen mensen onder de bloesembomen te eten en te drinken met elkaar. Het ziet er heel gezellig uit.

We vervolgen onze weg om het kasteel in te gaan en met ons duizenden anderen. Ik denk dat er wel zo'n 100.000 man op de been is.

Ook in het kasteel was het druk en voetje voor voetje schoven we naar binnen. Het kasteel is een mooi houten bouwwerk uit 1333 van waaruit geregeerd werd. Helaas was er binnen niet veel te zien. Houten balken en ramen en veel steile trappen, maar dan hield het ook wel op. Zo gingen we 5 etages stapvoets omhoog en elke verdieping was hetzelfde. Beetje jammer dus. Op de bovenste verdieping stond een soort tempel waar je kon bidden maar dat hebben we maar overgeslagen. En toen weer naar beneden, van de enorm steile trappen af. O ja, dit alles op je sokken (lees: blote voeten), want je mocht je schoenen niet aanhouden. En die vloer was best koud!

Blij dus dat we na een tijd weerbuiten stonden. We lopen nog wat rond over het terrein waar inmiddels een groot koor aan het zingen is. Dit klinkt best mooi, dus we kijken nog even en gaan dan op weg om te lunchen. Het is tenslotte al half 4. Een kleine afternoon snack zou voldoende moeten zijn om het tot het avondeten te redden. Maar wanneer we langs Dipping Dan lopen moeten we toch echt naar binnen. Hier verkopen ze namelijk crêpes met verschillende soorten vulling. Echt zoooo lekker! Kevin gaat voor de Sakura vulling met aardbeien, slagroom, roze cake en bananenstukjes. Ik kies Banana Brownie met banaan, slagroom, brownie en chocoladestukjes. Supergezond met al dat fruit hahaha!

En nu dus even languit in ons hotel. Straks nog even naar buiten voor het avondeten en om nog wat kilometertjes erbij te wandelen, want de teller staat nog maar op 8,4 km.

Morgen on our way to Hiroshima, spannend want ik denk dat dat best indrukwekkend is. Maar dat horen jullie morgen...... xx

1. Erry:
    6 april 2019
    Wat zien jullie veel.geweldig al die mooie dingen, en zo te horen is het eten geweldig.vanmiddag naar het feest van Yvon en dan zien we weer oude vrienden die we uit het oog zijn verloren.Nu lieverds geniet nog lekker en ik kijk uit naar het volgende verhaal.Dikke kus voor jullie allebei.😘😘 en groetjes v Opi
  2. Julia:
    Mooi zeg!
  3. Trudy:
    6 april 2019
    Geweldige dag weer.. Jullie zien en beleven veel.. Met zware rugzak op. Pittig hoor.. Hiroshima lijkt me weer heel bijzonder.. Ik hen heel inspirende wandeltrainersdag gehad en nu roze opde bank.. Vroeg slapen en weer naar M Rotterdam.. Geniet weer😘😘
  4. Ria Remmers:
    7 april 2019
    Geweldig weer!!
    Geniet ze van al het moois!
    Xxx
  5. Willy Jongmans:
    7 april 2019
    Wat een sprookje die bloesemtijd in Japan. Is ook eens voorbij
    gekomen in een documentaire. Jammer dat jullie al getrouwd
    zijn anders had Kevin je onder de bloesemboom ten huwelijk
    kunnen vragen, haha.
    Weer genoten van jullie belevenissen en die lekkere crêpes.