Vrijdag 5 april: een bezoek aan Nara

5 april 2019 - Kioto, Japan

Oké, vandaag het record: 15,4km op de teller! Met moeie voeten op bed achter de ipad en schrijven maar.

Om half 10 gingen we vandaag de deur uit om de hele dag te vertoeven in Nara. Nara ligt zo'n 35 km van Kyoto vandaan. Dus om 10 uur met de trein. Deze deed er precies een uur over tot het station in Nara. Van daaruit nog 20 minuten lopen naar Nara Park en de tempels.

Nara staat bekend om de wilde herten die daar rondlopen. We waren dan nog niet het station uit of we zagen de eerste herten al op de weg  staan. Natuurlijk kon je ook koekjes kopen om aan de herten te geven, maar elk slim mens weet dat je dan hordes herten achter je aan krijgt. Het is dan ook heel leuk om dit van een afstandje zo te zien, echt grappig! Dus voor ons geen koekjes haha!

Het park in Nara staat vol met allerlei tempels, Shrines genaamd. Allemaal erg mooi, maar langzamerhand heb je ze allemaal wel gezien. We bekijken nog een tempel en wandelen dan door het park heen. De bloesembomen staan hier wel in volle bloei, dus dat is een prachtig gezicht. Mocht je dus een keer naar Japan willen gaan dan zou ik toch zeker kiezen voor april/mei.

Na het park lopen we weer richting het station waar een hele winkelstraat naast ligt. Hier lopen we doorheen en daarna gaan we toch weer even sushi eten met zo'n conveyor belt. Superleuk om te doen en erg lekker. Aan de bar waar je zit, hangt een knop en als je daar je kopje tegenaan drukt komt er heet water uit. Je kunt er dan zelf wat theepoeder in doen.

Gisteren nog vergeten te vertellen, maar overal op straat en in de stations staan automaten waar je koud en ook warm drinken uit kunt trekken. Warme thee of koffie of chocolademelk uit een blikje? Yep, geen probleem. Echt reuze handig dus.

Na de sushibar nemen we de JR trein naar Kyoto. Omdat het nog wat vroeg is om naar het hotel te gaan, gaan we nog naar een andere mall hier vlakbij, waar we nog wat rond snuffelen in de winkels en uiteindelijk  bij de MacDonald terecht komen voor het avondeten.

Om half 7 zijn we dan eindelijk weer terug en kunnen we uitrusten. Morgenochtend checken we weer uit en gaan we door naar Himeji en brengen we daar de nacht door. Voor nu alvast weltrusten en tot morgen! Xx

1. Trudy:
    5 april 2019
    Wat een mooie dag weer.. Haha zoveel tempels.. Hebben die ook een functie? Na alle suschi maar een macsuschi.. Met frietjes 🍟.. Ik ga morgen wandeltrainersdag en zondag startcoordinator bij M. Rotterdam. Met prachtig weer hier. Geniet samen.. Doe ik het ook😘😘
  2. Wil:
    5 april 2019
    Wat cool die tamme herten.
    Volgens mij hebben jullie een fantastische conditie gekregen,
    óf hadden jullie natuurlijk al.
    Bovendien blijven jullie mooi slank met al die sushi.
    xxWil