Donderdag 12 april: Matsumoto

11 april 2019 - Matsumoto, Japan

Vandaag gaan we dus met de bus verder. Dit hebben we nog niet eerder gedaan. Om 9 uur halen we alvast de buskaartjes want we willen zeker mee met deze bus. Daarna even ontbijten bij de MacDonalds.

Om 10.10 uur vertrekt de bus. Al snel gaan we heuvel op en heuvel af en uiteindelijk worden dit haarspeldbochten. We zien overal sneeuw en hoe hoger we komen hoe meer sneeuw er ligt. Een leuk gezicht, zeker omdat we drie dagen geleden nog zonder jas liepen. Kevin ziet langs de weg nog apen zitten, maar ik was even de binnenkant van mijn ogen aan het bekijken ;-) dus ik heb ze helaas niet gezien. Hopelijk binnenkort.

Na 2,5 uur zijn we op het station van Matsumoto. Hier ligt geen sneeuw en het is gelukkig droog. Eerst weer de tassen afleveren bij het hotel en dan wandelen we naar het witte kasteel van Matsumoto.

Gelukkig is het niet zo druk als in Himeji en kunnen we rustig rondlopen bij het kasteel. Ook hier gaan we niet naar binnen. De kastelen zien er hier allemaal hetzelfde uit en we weten inmiddels dat er geen spullen worden tentoongesteld en dat je dus alleen maar lege ruimtes ziet.

Na het kasteel lopen we naar een groot winkelcentrum. Er is verder weinig te doen hier, dus je moet wat ;-)

Inmiddels hebben we al 10km gelopen en we zijn moe van het geslenter. Dus naar het hotel en even languit.

Niet veel te melden dus vandaag. Hopelijk morgen weer wat meer.

1. RIA V. D. BARSELAAR:
    11 april 2019
    Rust maar lekker uit. Morgen weer een plan.
    Jouw verhaal was smeuïg.
    Ik zie ook vaak de achterkant van mijn ogen. Lekker toch.
    Dikke kus voor jullie.
    💋💋
  2. Pa en Ma:
    11 april 2019
    Wij kunnen ons voorstellen dat het niet altijd even interessant is voor een lang verhaal te maken. Heb je weer energie over voor het volgende verhaal, een dag later. Nog heel veel plezier en blijf genieten!! groeten, Pa en Ma.
  3. Trudy:
    11 april 2019
    Ff een chill dagje en indrukken verwerken.. Ook lekker en weer volop genieten van de laatste dagen. Zojuist m'n balansles naaldwijk gehad.. Echt zo leuke groep en echt de juiste doelgroep.. Heel gezellig!! Nog 2 weekjes naar m'n vakantie.. Gaat kriebelen.. Tot gauw.. En blijf genieten 😘😘
  4. Willy Jongmans:
    12 april 2019
    Jammer dat je de apen niet gezien hebt maar een "tukkie" doen is ook heel belangrijk en kun je de batterij weer eens opladen.

Liefs Wilxx