Mandag 1 april: Fujinomya

1 april 2019 - Fujinomiya, Japan

Gisteravond nog wezen eten bij een echt Japans restaurant. Geen Engelse menukaart, dus plaatjes aanwijzen dan maar. Uiteindelijk werd het een, volgens de ober/kok, een hete bami en een large sushi schaal. De bami was helemaal niet heet en de Sushi was inderdaad large. Anders dan bij ons bestond deze sushi uit een rondje rijst met nori eromheen en daar bovenop lagen verschillende soorten vis, kaviaar en waarschijnlijk iets van zeeëgel. Daarnaast een soep met kokkeltjes. De vis was heerlijk en erg vers, de zeeëgel was vies en de soep vond ik ook niet lekker, maar Kevin vond het wel oké geloof ik. En een beetje jammer dat ze maar één liedje draaiden de hele avond. Ik hoor het nu nog haha!

Een vroeg ontbijtje vandaag, want we konden maar tot 8.30 uur terecht. Het was een Japans ontbijt, dus dat was een beetje jammer voor Kevin. De rijst met kip en groenten en ei vond ik erg lekker, maar Kevin had liever een broodje met een gekookt ei. Toen bleek dat de eieren ongekookt waren (wat moet je met een ongekookt ei?) en er alleen een beetje aardbeienjam was, ging hij overstag. Volgens mij smaakte het hem uiteindelijk prima ;-)

Op het eerste stationnetje ging het al bijna mis, maar de conducteur kwam ons uit het treintje halen en gebaarde met 10 keer knikken dat we vooral nog even moesten wachten. 1 minuut later kwam dan onze trein, tja, je verstaat er echt niks van als ze wat omroepen.

De rest van de korte reis ging verder prima en al snel waren we bij het volgende hotel. Eén keer vallen uit het station en we liepen het hotel in. Helemaal top. We blijven hier in ieder geval twee dagen, want er is genoeg te doen. Omdat we vandaag te laat waren voor de bus richting de watervallen en het Tanuki meer zijn we een aantal dingen in de stad gaan bekijken.

De zonnebrilleen konden eindelijk op en we liepen naar het tempelgebied Sengen Shrine. Hier stonden de bomen prachtig in bloei en je rook de bloessem overal. Na wat te hebben rondgelopen en foto's te hebben gemaakt, vervolgden we onze tocht naar Mount Fuji World Heritage Center. Mount Fuji is volgens de Japanners een heilige berg. Helaas was de berg vandaag gehuld in wolken, dus kon je er vanaf het uitzichtpunt niet veel van zien (gelukkig hebben we de foto's nog). Maar er waren wel twee mooie films over Mt Fuji en ze hadden er echt een leuk museum van gemaakt. Je kunt Mt Fuji alleen beklimmen in juli en augustus omdat het anders te gevaarlijk is. Waarschijnlijk is dit i.v.m. het weer dat snel kan omslaan. Maar misschien dan maar op de bucketlist?

Na deze twee culturele activiteiten wordt het de hoogste tijd om te shoppen. Teveel cultuur op één dag is ook niet goed he ;-)

Gelukkig hebben ze hier een grote shoppingmall waar we onze lol op kunnen, althans ik dan. En ik kijk mijn ogen uit. Ze hebben een afdeling met alleen maar puzzels, ieniemiemie puzzels en hele grote puzzels met stukjes zo klein dat je ze met een pincet moet vasthouden. Ze zijn hier helemaal gek van Pokemon, Hello Kitty, Snoopy en nog meer van dat soort poppetjes. En daar hebben ze dan ook alles van, niet normaal! Pennen, etuis, stickers, puzzels, tasjes, spiegeltjes, je kunt het zo gek niet bedenken. Gelukkig kan ik me heel goed beheersen, oftewel ik loop maar snel de andere kant op.

Na een bezoek aan de Starbucks gaan we  naar het hotel, want we hebben nog niet officieel ingecheckt en we moeten nog wat kleding wassen. De kamer is heerlijk en er staat zowel een wasmachine als een droger een paar verdiepingen lager dus morgen weer in schone kleertjes!

Wij gaan zo nog even ergens een hapje eten, dus tot morgen! Xx

1. Rachel Van der Veen:
    1 april 2019
    Fijn dat het nu mooi weer is daar! En wat hebben jullie al veel gezien en mee gemaakt, te leuk hoor😀
  2. RIA V. D. BARSELAAR:
    1 april 2019
    Wat leuk weer om mee te maken. Valt mij tegen dat Kevin niet van een rauw eitje houdt, ha, ha. Maar.... Het blijft een verrassing telkens weer.
    Dikke kus mama💋💋
  3. Erry:
    1 april 2019
    Zo jullie hebben alweer van alles meegemaakt, en fijn dat jullie nu een fijn hotel hebben en dat je de was kunt doen.Bij ons staan ook de bomen in bloei., en gelukkig hebben jullie het een beetje warmer. Anth is nu met Femmetje en Julia naar Madestein.Het weer is vandaag fantastisch. De hele dag zon, Ik heb weer lekker kunnen tennissen.we hebben een leuk weekend gehad met John en Henny en zijn in Delft geweest, wat ze erg leuk vonden.Je Vader trouwens ook.Voortaan gaan we daar shoppen zegt hij.Nu Lieverds maak er een leuke week van en veel plezier.liefs v ons en een dikke Hug.😍😘🤗
  4. Trudy:
    1 april 2019
    Ahh heerlijk zonnetje voor jullie.. Haha wel spannend dat reizen daar.. Gelukkig wordt er op je gelet.. Ik geniet hier vande zon en train m'n pelgrimkilometers.. Fietsend.. Hollend en wandelend.. Na 2 dg 25km per dag last van m'n scheenbeen.. Nog nooit in m'n hele loopleven gevoeld😕.. Gaat gelukkig weer beter nu.. Afijn genieten jullie.. Doe ik hier ook😘😘
  5. Willy Jongmans:
    5 april 2019
    Elke dag een nieuwe verrassing, geweldig.
    Dit kun je lang volhouden denk ik.

Lieve groet xxWil