Dinsdag 2 april: Fujinomya, langs Tanuki Lake en de watervallen

2 april 2019 - Fujinomiya, Japan

Het hapje eten van gisteravond was echt top. De receptioniste van ons hotel had dit restaurant geadviseerd,  een echt Japans kiprestaurant. Bij binnenkomst werden we aan de bar gezet, vlak naast elkaar. Gelukkig maar, want anders hadden we op de grond moeten zitten aan van die lage tafeltjes. En dat is leuk voor tien minuutjes, maar niet voor 1,5 uur. Wij zijn hiervoor niet echt gemaakt met onze lange benen!

De serveerster sprak geen Engels (eigenlijk niemand in de bediening), maar al gauw kwam er een klant naast ons zitten die een klein beetje Engels kon. We konden uit allerlei kipgerechtjes kiezen van de kaart, in totaal 6 stuks pp. Achter de bar stond gelijk de grill, dus de kok grilde wat kigehaktballetjes en gaf ze vanaf de grill gelijk aan ons. En zo kregen kippenvleugeltjes, kip met asperge, kippenspek met prei etc. Het was echt zalig, om je vingers bij af te likken. Uiteindelijk sloten we af met een Shii-taki, zo'n grote paddestoel, van de grill. Top. Oftewel rollend uit het restaurant!

Na het ontbijt vandaag vertrokken we met de plaatselijke bus naar het Tanuki meer. Het was er prachtig, alleen jammer dat de bloesem nog niet uit was. Het was ook nog iets te koud. Na het meer te hebben rondgewandeld en heel veel foto's van het meer en Mount Fuji te hebben gemaakt, stapten we weer op de bus samen met Jean-Paul en Patricia uit Montreal. Bij de bushalte haddden we een gezellig praatje gemaakt. Ze wisten niet dat we op de terugweg nog bij de Shira Ita Falls konden uitstappen. Dus liepen we gezamenlijk al kletsend een eindje op en wachtten we weer op de bus. Ook de watervallen waren trouwens heel mooi om te zien, maar Mount Fuji kan toch echt in mijn top 3, bij de Niagara Watervallen en de Grand Canyon.

Eenmaal terug bij het station van Fujinomya namen we afscheid van Jean-Paul en Patricia. Wij gaan morgen door naar Kyoto, zij blijven nog een paar dagen en gaan dan pas die kant op. Maar wie weet komen we ze daar nog tegen.

We lopen naar de shoppingmall want daar zitten ook allerlei restaurantjes. We nemen samen een hele pizza als late lunch en shoppen daarna nog wat. En natuurlijk nog even een leuke rok met shirt gescoord ;-)

Ik vind de mode hier trouwens wel leuk. Het is een beetje lijzig, maar wel echt leuk. Gelukkig kan er niet veel meer bij in de rugzak, ondanks dat ik maar 10,8 kilo bij me had. Dus ik kan helaas niet los in die winkel. Die rugzak is trouwens wel een uitkomst. Trein in en trein uit is het wel wat makkelijker en ook de roltrappen in de stations gaan wat makkelijker dan met een rolkoffer. Misschien een handige tip voor degenen dienog een keer willen gaan.

Rond 6 uur gaan we ergens zitten en nemen een lekkere Japanse schotel met Miso-soep, gefrituurde kip met saus en wat groenten en roze rijst. Wederom jamjam! Daarna nog wat inkopen voor in de trein morgen en dan weer naar het hotel, met op de achtergrond Mount Fuji in het maanlicht......

Alvast weltrusten en tot morgen xx

1. Ria Remmers:
    2 april 2019
    Wat een avontuur allemaal!
    Klinkt gelukkig heerlijk dit eten.:)
    Supermooie foto’s!
    Geniet ze lekker verder!xxx
  2. Julia:
    2 april 2019
    Echt zooo gaaf alles! Echte backpackers!
  3. Trudy:
    2 april 2019
    Wat een heerlijke dag weer gemaakt met cultuur en culinaire highlights. Jullie komen goed in de Japanse stemming.. Hier regen en verwacht onweer.. Weer bikkelen met de hardlooptraining.. Op naar dag van morgen😀😘😘
  4. Pa en Ma:
    2 april 2019
    Onvoorstelbaar wat jullie beiden allemaal zien en meemaken. Iedere dag zit vol verrassingen en nieuwtjes. Wij lezen alles met heel veel plezier. Ook al denken wij dat de tijd in Japan heel snel gaat, blijf iedere dag genieten. Veel liefs en knuffels.....pa en ma.
  5. Pa en Ma:
    2 april 2019
    Onvoorstelbaar wat jullie iedere dag meemaken en beleven. Wanneer je niet iedere dag een verhaal van de belevenissen in verhaalvorm zou zetten, zou je een groot gedeelte vergeten zijn bij thuiskomst.
    Blief steeds iedere dag genieten!!
  6. Monica:
    2 april 2019
    Leuke foto’s , en weer leuk om te lezen, geniet nog lekker 😘😘
  7. Willy Jongmans:
    5 april 2019
    Heerlijk Japanse "tapas" ik proefde het gewoon.
    Volgens mij wordt de reis van jullie leven.

Knuffel van Wil