Zondag 31 maart: op naar de zon!

31 maart 2019 - Fuji, Japan

Na heerlijk te hebben geslapen maken we ons op voor het ontbijt. We moesten gisteren al doorgeven hoe laat we wilden ontbijten, dus ben benieuwd. De receptie zag er gisteren niet top uit, maar het ontbijt smaakt prima. Oma achter de receptie en in de open keuken ernaast staat dochter de eieren te bakken en de koffie te zetten. Rommelig en oudbollig, maar het ontbijt maakt het goed.

We hebben besloten om naar Mount Fuji af te reizen, daar is het 15 tot 18 graden en dus een stuk warmer. Aangezien het hier de hele dag gaat regenen gaan we dan ook maar vroeg op pad. We moeten in totaal ongeveer 4,5 uur reizen. In totaal 5 verschillende treinen, waaronder de dure Shinkansen die met 235 km per uur door het landschap raast. Maar ook met een soort boemeltreintje die de plaatsjes om Mount Fuji heen aandoet. Het is zulk helder weer dat we gelijk Mount Fuji kunnen zien, en dat is wel super, want vaak hangt er bewolking en dan zie Je dat ding dagen niet. Dus snel een foto maken, je weet tenslotte maar nooit! Gelukkig gaat de reis voorspoedig. Om 3 uur komen we bij het hotel aan.

Wanneer we het hotel in willen komt er iemand van de receptie aanhollen, want we mogen niet op onze schoenen naar binnen. Er staan lockers met daarin nieuwe slofjes, zodat we onze schoenen kunnen omruilen. Pas daarna mogen we verder en kunnen we inchecken.

De kamer is weer prima, maar die badkamer, tja weer zo klein! We gooien de rugzakken neer en gaan op zoek een tent om nog wat te eten. Helaas is alles dicht. Het is natuurlijk zondag en wie eet er nu om 3 uur nog? Dus we halen wat sushi en sandwiches bij de supermarkt en gaan daarna in een park even eten. Kunnen we gelijk wat zon pakken, die hebben we gemist. Het eten in de supermarkten en stations ziet er erg goed uit in Japan. Alles is vers en ziet er fris uit, top dus. Je krijgt ook overal eetstokjes mee. Slim die Japanners.

Inmiddels hebben we in de gaten dat vanuit het plaatsje waar we nu zitten geen bus oid is naar Mount Fuji.....zucht. We moeten naar een dorp 10 km verderop van waaruit er allerlei tours gaan. Oftewel, morgen nog een rit met de trein van een uurtje en dan blijven we voorlopig even hangen daar.....toch?

1. Trudy:
    31 maart 2019
    Gelukkig wat aangenamer weer voor jullie.. Is toch fijner.. En die etenstijden toch maar aanpassen😀.. 10km lekker gaan wandelen toch? Enjoy😘
  2. Willy Jongmans:
    2 april 2019
    Zaterdag ga ik de 10km duinenmars lopen haha, ook leuk maar wij zien niet de Mount Fuji.
    Veel plezier.
    Liefs Wilxx