Maandag 8 april: met de ferry naar Miyajima

8 april 2019 - Miyajima, Japan

Wat is onze kamer klein! We hebben inmiddels allebei een eigen hoekje voor onze tas en daar kleden we ons ook om. Als ik dan naar de badkamer wil, moet Kevin even verder de hoek in anders kan de badkamerdeur niet open. Oftewel, ruimtegebrek.

Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Deze ochtend nemen we de tram en de ferry naar Miyajima, een eiland voor de kust van Hiroshima.  We zijn ongeveer een uur onderweg voordat we op het eiland zijn. Ook hier lopen weer wilde herten, dus moeten we oppasssen met voedsel want dat schijnen ze hier zo uit je tas te trekken.

Allereerst lopen we naar de O-torri gate. Het lijkt wel een soort toegangspoort in de zee. Beter kan ik het niet omschrijven. Deze gate is overigens één van de meest gefotografeerde bezienswaardigheden in Japan.

Daarna lopen we wat omhoog naar de Daiganji Tempel  en vanuit hier lopen we naar de kabelbaan die ons naar het hoogste punt van het eiland brengt: Mount Misen. Boven op deze berg hebben we een geweldig mooi uitzicht over de zee en zien we Hiroshima liggen. Gelukkig is het een heldere dag, dus het uitzicht is prima.

We hebben voor een enkele reis met de kabelbaan gekozen omdat we terug zelf de berg af willen lopen. Dit is maar 1,8 km maar met een dalingspercentage van ongeveer 10% en allerlei steile trapjes en rotsen valt het niet mee. Dat voelen we dan ook wel in onze benen en voeten. En het gaat langzaam, heel langzaam. Maar uiteindelijk zijn we weer met trillende benen beneden en halen we een broodje om even wat energie naar binnen te krijgen.

Daarna nemen we de ferry en de tram terug naar het hotel, want we zijn geslacht. Weer heerlijk de voetjes in de lucht en met een lekkere Japanse snack  op bed.

Morgen nemen we afscheid van Hiroshima en moeten we ongeveer 5 uur met de trein naar onze volgende bestemming: Takayama. Dit ligt in de Japanse Alpen, dus ben erg benieuwd. Dus tot morgen, dan gaat onze laatste week in.

1. RIA V. D. BARSELAAR:
    8 april 2019
    Weer allemaal leuk en spannend om te lezen. Het is een reis om zeker nooit te vergeten. Jullie kennen het
    . Dus genieten. Fijne vakantie toegewenst en een dikke kus.
    💋💋Mama v.d. B.
  2. Erry:
    8 april 2019
    Wat lijkt het me een heerlijk land om op vakantie tegaan.Met dat backpacken zie je natuurlijk veel meer.jullie komen vast niet aan met dat vele lopen iedere dag.knap hoor.Het eten is zo te zien heerlijk.Neem het er nog van LVS, want je hebt nog een week.geniet ze.veel liefs en een dikke Hug v ons😍😘👄
  3. Trudy:
    8 april 2019
    Weer een avontuurlijke dag met zo te zien op de foto's nog steeds prachtig natuurschoon en cultuur van Japan.. Stoer die afdaling.. Echte hike training voor Nepal.. Is echt pittig.. Jullie zitten wel letterlijk op elkaars lip in die kamers.. Kunnen jullie hebben toch.. Al is een enorme suite ook wel wel fijn.. Ik heb net vlak gewandeld.. Pelgrim here I come.. Geniet😘😘
  4. Willy Jongmans:
    9 april 2019
    Wat een zware tocht hebben jullie weer gehad, knap hoor.
    Durf bijna niet te vertellen dat we afgelopen za. de duinenmars hebben gelopen 10 km. haha, peanuts voor jullie.
    Kijk uit naar het volgende verslag.