Whale watching

5 september 2015 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Ik neem mijn woorden terug. Boston is een hele leuke gemoedelijke stad met aardige mensen en iedereen is hier heel behulpzaam. Daar kunnen ze in Nederland nog wel wat van leren!

Maar goed, vandaag stond dus het walvisspotten op de agenda. Na een heerlijke nacht goed te hebben geslapen staan we om 7 uur op omdat we op tijd aan de andere kant van Boston moeten zijn. We verlaten het hotel en ontbijten eerst bij Farmer Horse Coffee, een klein alternatief tentje waar je overheerlijke gezonde bagels kan krijgen. Eindelijk, daar hadden we zin in. Ik heb een warme bagel met hummus en Kevin neemt een warme bagel met ei, kaas en spinazie. Natuurlijk een grote mok koffie erbij en dan zijn we klaar voor ons eerste metrobezoek.

Het is een beetje zoeken hoe het zit met de kaartjes, maar uiteindelijk zitten we dan in de metro naar Long Warf. Eenmaal aangekomen lopen we richting zee en melden ons aan voor de 3 uur durende boottocht. Helaas kunnen we niet met de eerste boot mee, dus moeten we een uurtje wachten. Dit uurtje vullen we met zoeken naar een internationale reisadapter, want de stopcontacten zijn hier anders dus we kunnen niets opladen. En ja, daar heb ik wel aan gedacht voordat we weg gingen, maar ik had de verkeerde adapter meegenomen (uit Indonesië) en die past hier niet.

Om 11 uur kunnen we dan de boot op. Ik had het trouwens nog niet verteld, maar het is hier zalig weer. Ongeveer zo'n 25 graden, dus top!

We varen een uur uit de kust, omdat daar heel veel walvissen zitten. Het water uit de diepe zee wordt daar naar toegevoerd en daar zit veel plankton in. Dus genoeg te knagen voor deze grote dieren dus.

Ondertussen worden steeds meer mensen zeeziek op de boot want ondanks het mooie en rustige weer is de zee toch een beetje onstuimig. Ik heb voorzorgsmaatregelen genomen (primatour en homeopatische armbandjes) maar door al die spugende mensen hou ik het ook niet meer. Ik treed verder niet in details, maar ik was blij dat ik een "sickbag" bij me had. Gelukkig kan ik nog wel de walvissen zien, en dat zijn er veel! Dan weer links, dan weer rechts van de boot. Echt geweldig en zo mooi om ze zo in het wild te zien. Super!

Na een uur te hebben rondgedobberd (waar je overigens ook niet erg van opknapt) varen we weer met grote snelheid naar de haven. Het was echt leuk om dit te hebben gezien, maar ik ben blij dat we weer aan wal gaan.

We wandelen de stad door om wat te gaan eten en vinden de leuke Quick Market. Een markt waar je echt van alles kunt eten. Ons oog valt op een kraam waar je broodjes kreeft kunt halen. Het ziet er lekker uit en zo smaakt het ook! Dat mag natuurlijk wel als je ziet dat we voor 2 schotels met wat kreeft en sla en een halve pita 15 dollar per stuk betalen, maar ach, je eet dan wel kreeft. Beter dan weer een burger toch?

We zitten lekker buiten in de zon. Het is erg gezellig. Veel gezinnen en leuke straatartiesten en iedereen vermaakt zich. Lekker gemoedelijk dus.

Maar we houden het voor gezien, want zo'n boottrip is toch wel vermoeiend. We nemen de metro terug naar huis (na eerst 3 haltes de verkeerde kant op te gaan) en gaan weer terug naar het hotel.

Dus nu zitten we op bed met een zak M&M's en de laptop. Telefoons kunnen weer worden opgeladen en ook onze tandenborstel.

Nu lekker uitrusten en straks voor ons avondeten maar even naar de Subway om de hoek....je moet toch wat ;-)

Morgen vertrekken we naar onze volgende bestemming: Gilford. Spannend, want we gaan de natuur in!

Tot morgen xx

1. Joke:
    6 september 2015
    Ja gaaf he Jacq..die walvissen. Ik vind het ook steeds weer ontroerend om die dieren in hun element te zien.
    Ik ben net terug uit Polen waar ik het ontzettend gezellig met mijn vriendin Riana heb gehad. Volgende koffer staat klaar. Sicilie here we come!!

Veel plezier jullie!!
    Liefs