Onze reis begint.

4 september 2015 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Eindelijk is het dan zover, onze reis begint. Met een beetje vertraging vliegen we in 8 uurtjes naar Boston. De reis verloopt helemaal goed. Zelfs de douane beambtes in Amerika zijn aardig dit keer. Het tijdsverschil is 6 uur, dus even wennen dat we bijna een hele dag er nog tegenaan moeten. In Nederland is het op moment van aankomst 18.30 uur, hier dus 12.30 uur.

We rijden met een bus naar het autoverhuurbedrijf, maar komen er daar achter dat we over 2 dagen pas een auto hebben gehuurd (weer goed gelezen van ons) en dat we dus met de taxi naar ons hotel moeten. We pakken een taxi die ons bijna vliegend over de weg naar ons hotel brengt. We zien gelijk al een beetje hoe Boston eruit ziet. Behoorlijk druk, hier en daar een hoog gebouw en verder....tja, eigenlijk niet zo heel bijzonder.

Nadat we zijn ingecheckt lopen we naar The Fenway, het honkbalstadion van Boston, waar die avond The Phillies tegen de Boston Red Sox spelen. Het honkbal is hier echt een familieding. Hele families met Red Sox shirtjes gaan al richting het stadion, en dat 3 uur van tevoren! Natuurlijk moeten wij ook laten zien dat wij voor de Red Soxs zijn, dus we gaan de clubshop binnen. Ik scoor een leuk T-shirt en Kevin een pet. Zo, wij zijn er klaar voor, maar niet voordat we een burger scoren natuurlijk!

We gaan een groot restaurant binnen en bestellen een Tripple Burger, want als je het doet, moet je het natuurlijk goed doen! We krijgen twee grote schalen met een enorme burger en heel veel patat. En echt zalig moet ik zeggen, maar hopelijk wel voor 1 keer, want ik denk dat één zo'n burger bijna 1000 calorieën is. Maar ach, de smaak is heerlijk!

Daarna gaan we het stadion in en lopen nog wat rond voordat de wedstrijd begint. Wat ons opvalt is dat het hier echt heel erg duur is. Voor een flesje water betaal je 4 dollar, een zakje pinda's tijdens de wedstrijd 5,50 dollar en een zakje met wat suikerspin erin 5 dollar. Echt niet normaal! En er wordt gekocht, heel veel gekocht!

Om 19.00 uur begint de wedstrijd, maar voor ons is het dan eigenlijk 1 uur 's nachts. Het is dan ook niet gek als we rond de 7e inning echt instorten, het is dan in Nederland 3.30 uur. We houden het dan ook niet langer vol en lopen naar ons hotel waar we heerlijk gaan slapen. We zijn kapot! Morgen hebben we vast minder last van de jetlag, en dan gaan we walvissen spotten.... althans, als die beesten er zin in hebben.... Weltrusten! xx

1. Pa en Ma:
    5 september 2015
    Fijn te horen dat de reis zo goed verlopen is en dat jullie de honkbalwedstrijd hebben gezien. Vanmiddag even bij de jongens langs geweest want omi had een spaarpot voor hen gekocht. Was heel gezellie. Mitch had eff tijd en heeft voor omi een Samsung Galaxi S5 besteld bij T-mobile. Omi helemaal gelukkig natuurlijk. Zijn benieuwd naar de foto's van het walvisspotten! Geniet en een dikke knuffel voor jullie beiden. doei, doei. xxx
  2. Broer:
    5 september 2015
    He zus en zwager, ben jaloers!!!! Supergaaf die honkbalwedstrijd. Ben benieuwd naar de foto's. Veel plezier
  3. Ria v.d. B.:
    5 september 2015
    Fijn dat jullie reis goed en soepel is verlopen.
    Lekker slapen en gezond weer op.
    Hoop dat jullie walvissen kunnen spotten.
    Liefs.