Lake Winnipesaukee

6 september 2015 - Gilford, New Hampshire, Verenigde Staten

Vandaag vertrekken we vanuit Boston richting Canada, maar niet voordat we eerst nog twee dagen aan Lake Winnipesaukee vertoeven in het stadje Gilford.

We worden door de taxi afgezet bij het autoverhuurbedrijf en na een half uurtje rijden we met onze Volkswagen Passaat de stad Boston door naar de snelweg. De wegen zijn top om op te rijden. Lekker breed en ruimte genoeg. Langzamerhand rijden we door de heuvels en langs bossen en zien we al een aantal meren. Het is heerlijk weer, eigenlijk behoorlijk warm, inmiddels zo'n 30 graden. Onderweg stoppen we bij Dunkin Donuts om nou eens te kijken of het werkelijk de moeite waard is. Voor de koffie hoef je het dus niet te doen, geen smaak dus down the toilet ermee. De donuts waren wel erg lekker en ze hebben heel veel verschillende smaken, maar nee, we zijn er niet van gecharmeerd. Net een McDonalds maar dan met donuts oftewel niet bijzonder.

Nog een paar miles rijden en we zijn bij ons hotel. Het is een mooi hotel met zwembad en sportgelegenheid, dus dat is lekker. Na te hebben ingecheckt rijden we naar Ellequoia State Park en daarna naar Weirs Beach waar we de auto parkeren en richting het strandje aan het meer lopen. Het is er erg druk en afgeladen met bikers. De tentjes zijn smerig en Anthony's full Bar & Grill belooft heel veel, maar is niet meer dan houten tafels met plastic stoeltjes. Het is warm en we hebben trek, dus we gaan toch maar zitten......er is niet veel beters in de omgeving. Een vette, glimmende hotdog is voor mij en Kevin heeft een hele bak gefrituurde uienringen......en dat met een nep cola en nep 7-up.... Ach, we hebben uitzicht op het meer, dat dan weer wel ;-)

Het is en blijft bloedheet dus we gaan de auto weer in en rijden naar het hotel om nog even te gaan zwemmen en lekker te relaxen. En natuurlijk om weer even dit blog te schrijven. Tja, een reis naar Azië is natuurlijk spectaculairder als je daar over moet schrijven, maar zo'n groot westers land heeft wel zijn voordelen. Overal goede hotels met prima WiFi, lekkere douches en grote kamers. En de mensen zijn echt enorm vriendelijk, heerlijk!

Straks maar weer eens kijken wat we gaan eten. Het ziet er niet heel veelbelovend uit...Pizza....Dunkin donuts...Subway...McDonald.... pffffffffff.

Halleluja, het valt reuze mee! We hebben een goede eettent gevonden: T-Bone & Cactus Jack. Bijna geen parkeerplaats te vinden en we moeten ongeveer een half uur wachten op een tafel. Maar dat is een goed teken!

We bestellen kreeft met rijst en mais en het is zaaaaalig (zie de foto)! Zoals Van Gaal zou zeggen: "stuffed until the neck" rollen we naar de auto en rijden terug naar het hotel waar we voorlopig nog aan het uitbuiken zijn.

Morgen eerst maar even de loopband op ...... Truste xx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ria v.d. B.:
    6 september 2015
    Hello there,
    Aan het eind van jullie verhaal zat ik vreselijk te lachen. Jullie als toch lekkere smulpapen worden wel afgestraft. Niet te geloven hoe jullie moeten afzien.ha,ha.
    Maar je moet maar denken: aan het eind van de regenboog enz.enz.
    Dus zal het vast wel beter worden. Trouwens rijden in een Volkswagen Passat maakt toch ook alles goed. Ik wens jullie nog veel eetgenot? en fijne vakantie.
    xxx