Wells Gray Provincial Park

15 juni 2017 - Clearwater, Canada

Vandaag op onze 24ste trouwdag gaan we Wells Gray Provincial Park ontdekken. Maar voordat we kunnen vertrekken moeten we eerst nog even de waterslang, de elektriciteit en het afvalwater afkoppelen. Superhandig dat we dat hebben op deze campground. Zo hoeven we dus geen water bij te tanken en wordt het afvalwater gelijk afgevoerd. En hebben we electriciteit van de campground, dus kunnen we alle apparatuur opladen.

Om 9 uur zijn we echt klaar en rijden we weg naar het Wells Gray Provincial Park. Dit park is zo ongeveer 5.250 km2 en dus een beetje te groot om vandaag te gaan doen. We beperken ons dan ook tot het zuidelijke gedeelte en starten bij de Spahat Falls. Een heel mooi uitkijkpunt op een waterval. Daarna gaan we naar Moul Falls waar we een pad gaan volgen van ongeveer 1 a 1,5 uur naar een van de watervallen. Het is een mooie trip door het dichte bos. Onze bel en spray hebben we bij ons, dus ons kan niets gebeuren. Nou ja....we worden wel behoorlijk aangevallen door de muggen hier. Er zijn hier 30 soorten en ik denk dat we ze allemaal wel gehad hebben. Gelukkig is het fris en hebben we lange broeken en jassen aan, maar hierdoor laten de muggen zich niet uit het veld slaan. Ze steken door je broek heen en zijn behoorlijk groot. Maar, alles beter dan de ontmoeting met een beer in dit gebied! Ook deze waterval is erg mooi en de natuur is prachtig. Na 1,5 uur zijn we weer terug bij onze camper.

We zetten onze tocht voort naar Dawson Falls, een enorm brede waterval, waar het water echt vanaf dendert. Wat een enorm geweld weer! Je zou toch inmiddels zeggen dat je gek wordt van al die watervallen, maar niets is minder waar. Elke waterval is weer anders en steeds ook weer mooi om te zien.

Als laatste rijden we door naar Helmcken Falls. Dit is echt de mooiste waterval die ik ooit heb gezien. Het is moeilijk te omschrijven wat er nu zo mooi aan is, maar als je de foto's bekijkt dan snap je het misschien. We blijven nog een tijdje kijken en dan rijden we weer terug om naar Trophy Flower Meadow te gaan. Ik stel me zo voor een weide als in Huis op de Prairie, dus daar wil ik graag naar toe. We nemen de afslag en belanden op een weg met alleen maar hobbels en grind. We horen de hele inboedel door de camper dansen en aangezien deze weg nog zo'n 15km doorgaat keren we om en gaan we terug naar de campground.

Nog even tanken (nou ja, even.... er gaat ongeveer 200 liter in de tank dus we staan wel een tijdje) en dan lekker relaxen na deze dag. Het is inmiddels bijna half 3, dus mooie tijd.

Qua weer hebben we het niet echt getroffen. Deze ochtend is het droog gebleven, maar nu ik dit verhaal aan het typen ben buiten, begint het weer te regenen. Jammer, maar niets aan te doen.

Bedankt trouwens voor al jullie leuke reacties en voor de felicitaties! Vanavond nemen we er nog een wijntje op. En morgen weer een nieuw verhaal, dan vertrekken we naar Juniper Beach waar we 1 nachtje blijven. We zijn benieuwd!

xxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Broer:
    16 juni 2017
    Fantastisch verhaal weer zusje. Mooie natuur, niet normaal... heb vanavond nog ff gezellig met mn zwager ge-appt, helemaal kick. En nog gefeliciteerd hahahaha. Tot snel, liefs!
  2. Pa en Ma:
    18 juni 2017
    Ook dit was weer een heel mooie en gezellige dag voor jullie. En dat op jullie 24e trouwdag.
    Schitterende foto's!
    We wensen jullie veel plezier en blijf genieten van iedere dag en ieder moment!!
    groetjes, liefs,
    opi en omi.