Een lange rit voor de boeg.

14 juni 2017 - Clearwater, Canada

Helaas moeten we Whistlers Campground weer verlaten. Vandaag rijden we eerst naar Mount Robson waar we even zullen stoppen en daarna door naar Dutch Lake RV Campground bij Clearwater.

Na een half uurtje rijden we Jasper National Park uit en dan kom je gelijk in een andere wereld. Geen nationaal park meer, dus overal reclameborden, huisjes etc. Vanuit de staat Alberta rijden we British Colombia in, waar gelijk de klok nog een uurtje terug gaat. Bij ons is het nu dus 9 uur vroeger dan in Nederland.

Bij Mount Robson is het erg mooi en lekker warm. De zon schijnt volop. We maken een kleine wandeling en stappen dan de camper weer in om verder te rijden.

Onderweg wordt het weer steeds slechter en af en toe regent het behoorlijk. Maar we zitten hoog en droog. En wanneer we zo over de highway rijden tussen bossen en bergen door moet je dan toch alert blijven. We rijden met een gangetje of 100 wanneer er langs de kant weer iets een stukje de weg op loopt. Het lijkt een grote hond, maar uiteindelijk is het een jonge zwarte beer die de highway over probeert te steken. Gelukkig schrikt hij van onze camper en schiet hij de struiken weer in. Je moet er toch niet aan denken dat je dit op je motorkap krijgt!

Onderweg stoppen we de camper en maken nog een broodje en wat koffie en rijden daarna door naar de campground. Dutch Lake RV Campground is een kleine campground aan een mooi, groot en helder meer. We staan wel met alle campers redelijk dicht bij elkaar, iets wat we in de nationale parken niet gewend zijn. Maar het fijne is wel dat er een wasmachine is, dus kunnen we eindelijk wat kleding wassen. En, we hebben wifi!!

We verblijven 2 nachten op deze campground, dus vandaag doen we niet meer zoveel. Het is inmiddels half 4 en we zijn moe van het rijden. Dus lekker relaxen en dan zien we morgen wel weer wat we gaan doen.

De temperatuur is prima, alleen missen we nog wat zon. Maar daar kwamen we niet voor. Er is hier ook een restaurant, dus die gaan we morgen op onze 24ste trouwdag maar eens van binnen bekijken.

Voor nu dus ff niets meer te melden. Jullie horen gauw weer van ons. xxx

1. Ria Remmers:
    15 juni 2017
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag!
    Geniet ze lekker samen! Xxx
  2. Ria v.d. B.:
    15 juni 2017
    Hoera, Kevin en Jacqueline vieren vandaag hun 24ste trouwdag.
    Dat is een felicitatie waard.
    "VAN HARTE GEFELICITEERD EN MAAK ER EEN FIJNE DAG VAN!"
    Jullie genieten er wel van!
    Leuk om jullie verhaaltjes te lezen. Net of wij er zelf bij zijn.
    Veel liefs, Ria v.d. B.
  3. Pa en Ma:
    15 juni 2017
    Het is natuurlijk ook wel lekker een dag of desnoods twee dagen te relaxen. Jullie zullen nog genoeg zien! Fijn dat het allemaal vlot verloopt. Hier alles prima. Fem is al duidelijk goed gewend. Slaapt tot 07.30 uur en gaat dan rustig wachten. Gisteravond in Maassluis geweest, wegens het slagen van Jilan. Robbert had de BBQ aangezet, dus volop genoten. Dus jullie lezen dat ook hier alles ok is. Geniet er van en we horen wel weer van elkaar! Veel liefs, Opi en Omi.
  4. Trudy Breur:
    15 juni 2017
    Ahhh wat leuk. Jullie vakantie ook beetje Honeymoon..! Natuur avontuur en elkaar. Gefeliciteerd samen en proost op jullie feestje!