Juniper Beach

16 juni 2017 - Cache Creek, Canada

Het zonnetje komt door wanneer we wakker worden. Wel lekker, want het heeft de hele avond geregend. Vandaag verlaten we Dutch Lake RV Campground en rijden we door naar Juniper Beach Campground. Eerlijk gezegd weten we niet zo goed wat we kunnen verwachten aangezien er hier geen stranden zijn, maar we zien wel.

Rond half 10 gaan we weer op weg. We doen nog even de nodige boodschappen en rijden dan verder. We rijden berg op en berg af en gaan door bosrijk gebied waar je zo af en toe een huis tegenkomt. De stadjes waar we doorheen rijden zijn niets meer dan een tankstation, een grocerieshop en nog 1 a 2 huizen en dan heb je het wel gehad. Onderweg spotten we nog wat herten, maar meer ook niet.

Naar mate we verder rijden verandert het landschap. De hoge bergen veranderen in heuvels en zo op de kaart te zien rijden we langs Indianenreservaten. Hier zie je overigens niets van, maar we hadden wel zo in een Western kunnen zitten. Uitgestrekte grasheuvels en af en toe wat bomen en natuurlijk Ranches, met paarden en koeien. Overigens geven ze hier niet zoveel om huizen als we het zo bekijken. Je koopt een stuk land, koopt een trailer en klaar ben je. Niet veel soeps dus.

De naam Juniper Beach klinkt mooier dan de campground is. We zitten aan de rivier, dat is wel leuk, maar verder is er niets. Ach, het is maar voor 1 nachtje en morgen gaan we verder naar Lilloet en dan naar Campground Nairn Falls. Ook weer spannend.

Voor nu gaan de stoeltjes naar buiten en gaan we lekker uitrusten van de reis die ongeveer 3,5 uur heeft geduurd.

Natuurlijk duurt deze rust niet al te lang en wandelen we een klein stukje langs de rivier. Je kunt hier niet veel kanten op, maar even de benen strekken is wel lekker. We zien kleine cactussen die in bloei staan en aan de overkant zien we zowaar twee herten met baby bij het water. Verder is hier niet veel te zien, dus gaan we terug naar de camper en gaan wat eten.

Terwijl we zo rustig zitten in de zon worden we ineens opgeschrikt door een enorm lawaai. Het lijkt op een helikopter die wil landen, maar wanneer we naar de overkant van de rivier kijken zien we een goederentrein met enorm veel wagons. Er komt geen eind aan. Het zijn wel 40 wagens en een herrie dat alles maakt! Elk uur komen er wel twee voorbij. Dat zal toch in de avond niet gebeuren…..

1. Pa en Ma:
    19 juni 2017
    Hallo kanjers. Toch weer genoeg meegemaakt denken we zo ook al is de omgeving en de rest toch anders dan jullie gewend zijn. Maar hoe dan ook, jullie blijven genieten. Hier alles prima. Toen mijn zus en Ben hier het weekend waren hebben Robbert en Jilan ook bij ons gegeten. Mitchell en Lo eten donderdag bij ons (gado gado, natuurlijk). Volgende week Anthony en Lianne. Fem eet iedere dag mee. Het gaat prima met die kleine! Tot zover, veel plezier en tot het volgende bericht!!! Doei, doei!!