The USA

20 juni 2017 - Washington, District of Columbia, Verenigde Staten

Vandaag dus naar Amerika, Washington State om precies te zijn. Net na 10 uur rijden we weg richting de grens. Helaas begint het onderweg weer te regenen en het houdt niet op. Wat dat betreft zitten we niet in de juiste maand, dus mochten we ooit weer teruggaan naar Canada dan moeten we echt in september. Maar de voorspellingen zijn goed, dus we hebben goede hoop.

Bij de grens is het niet zo heel erg druk. Er worden ons wat dingen gevraagd en dan moeten we onze camper aan de kant zetten en een kantoor in. We moeten een ETA formulier invullen en krijgen de nodige stempels. Na 12 dollar te hebben betaald, mogen we onze rit weer voortzetten.

Zodra we in Amerika zijn, is het gelijk anders. Het landschap is veel vlakker en er staan heel veel boerenbedrijven langs de weg. We hebben nog zo’n 40 kilometer te gaan en dan zijn we alweer op de plaats van bestemming. Het regent nog steeds behoorlijk helaas. Bij het campgebouw is er niemand, dus we rijden gelijk het terrein op naar het door ons gereserveerde nummer. Ik had full service gereserveerd, maar we zien dat we geen elektriciteit en geen wateraansluiting is. Op zich niet zo heel erg, maar de tandenborstel moet worden opgeladen en de laptop. We lopen naar het campgebouw terug en gelukkig kunnen we op een andere plek staan waar we wel elektriciteit en water hebben. We zetten de camper neer, Kevin sluit de boel aan, en daarna gaan we even wat eten.

Na het eten stippelen we een leuke route uit en gaan we aan de wandel. Het is een leuke trip en we doen er zo’n 1 uur en twintig minuten over. Onderweg komen we langs een mooie weide, maar ook langs bomen van meer dan 100 jaar oud en langs de rivier. Eenmaal bij de rivier zien we ineens wat zwemmen in het water. Eerst kunnen we niet zo goed zien wat het is, maar uiteindelijk denken we dat het een vos is. Het is een hele brede rivier en de stroming is best sterk. De vos doet z’n uiterste best om naar de overkant te zwemmen, maar het is best een stuk zwemmen. Uiteindelijk lukt het hem om een heel stuk verder aan de overkant te komen. Gelukkig!

Nadat we terug zijn schijnt de zon. We zoeken allebei een plekje, want door de bomen hebben we veel schaduw bij de camper. Nu even relaxen, heerlijk!

Het is inmiddels half 4 en ik ga mijn verhaal weer schrijven. Ook hier geen wifi, dus voorlopig moeten jullie geduld hebben.

Morgen rijden we weer verder, maar voor nu eerst lekker uitrusten.

Na het eten maken we nog even een wandeling langs de weide en komen bij een groot bord. Wat we deze middag hebben zien zwemmen was geen vos, maar een Coyote. Het leek ons al wat groot voor een vos, maar nu we de foto’s nog eens terug kijken zien we toch dat het een Coyote is. Gaaf dat we dat ook weer hebben gespot! Tot horens maar weer, dikke x van ons.

1. Pa en Ma:
    22 juni 2017
    Alweer in een andere omgeving maar toch ook mooi. En zo gaat de ene dag over in de andere dag. Blijf genieten en weet, wij blijven jullie belevenissen volgen!!
    liefs, pa en ma................en Fem. Alles prima met haar.