Sneeuw en zon, het kan niet beter!

21 juni 2017 - Washington, District of Columbia, Verenigde Staten

Het is weer somber als we wakker worden, maar het trekt al iets open. Op de weerapp zien we dat op de plek waar we naar toe rijden vandaag, de zon volop gaat schijnen. Dus we kleden ons snel aan en vertrekken rond half 10.

De rit is prachtig! De zon schijnt volop en de omgeving is overweldigend, dus wat willen we nog meer. Al eerste stoppen we bij een uitkijkpunt waar veel wildlife is te zien. En ja hoor, we zijn nog niet gestopt of er staat een eind verderop een Elk. Superleuk om te zien en later verschijnt er nog eentje met haar jong. Een oude man kijkt met ons mee en vertelt ons dat we moeten stoppen bij Diablo zo ongeveer 20 mile verderop. Het ligt op onze rit, dus dat komt mooi uit. Onderweg stoppen we weer bij een uitkijkpunt waar we een grote adelaar zien vliegen. De oude man stopt ook daar weer om nog even een praatje te maken. Daarna vertrek hij alvast naar Diablo met zijn camera. Ook wij rijden verder en komen op de mooiste plekjes. Bij het Visitor’s centre van het North Cascade Park stoppen we. Er staat buiten een parkranger met berenvellen en met een opgezette grizzlybeer en een opgezette zwarte beer. Hij vertelt het e.e.a. over de beren, het verschil tussen de twee soorten en dat er in dit park waarschijnlijk nog maar 2 grizzlyberen zijn. Er zijn wel veel meer zwarte beren, maar ook dit aantal is behoorlijk gedaald. Jammer is het toch dat deze dieren worden uitgeroeid als het zo doorgaat. We kijken een mooie film in het Visitor’s centre over de grizzlybeer en gaan daarna weer verder op pad.

Uiteindelijk komen we aan bij het uitkijkpunt van Diablo Lake. De oude man rijdt net weg helaas. Het uitzicht hier is geweldig! Er staat een harde wind zo hoog in de bergen, maar het is fantastisch. Een geweldig groen/blauw meer met bergen en met sneeuw, mooier kan het niet worden. Maar dat denken we elke keer weer ;-)

Na een paar foto’s gaan we even een broodje eten in de camper en dan gaan we weer door. We stoppen uiteindelijk bij een trail die door het bos loopt. We moeten ons eerst even registreren voor een dagpas om in dit gebied te mogen lopen en daarna gaan we met berenspray en bel op pad. Hier is het echt verlaten, maar wel echt super om dit weer te doen in de natuur. Nadat we een waterval hebben gezien lopen we het pad weer terug en rijden verder.

Langzamerhand klimmen we met de camper hoger en hoger en ja hoor, hier ligt nog sneeuw! De camper gaat aan de kant en we schieten wat foto’s van ons in de sneeuw terwijl de zon volop schijnt. Dit is zo gaaf!

We gaan weer op weg en uiteindelijk stoppen we in Mazaman. Er is hier een shop waar we niet veel van verwachten, maar we hebben boter en wat broodbeleg nodig. De shop is geweldig, ze verkopen hier van alles en ook veel handgemaakte spullen. We kopen wat broodbeleg en natuurlijk een flesje wijn en rijden door naar Pearrygin Lake Campground waar we overnachten. Maar eerst moeten we door een heel leuk cowboydorp Winthrop, waar het heel druk is. Morgenochtend gaan we eerst maar eens dit dorp bekijken voordat we weer verder gaan. De campground is helaas te ver lopen vanaf dit dorp, maar ligt er prachtig bij. We hebben een behoorlijk beschutte plek gelijk aan het water, echt top.

De zon schijnt nog steeds dus we zetten de stoeltjes neer en trekken de fles wijn open. Half 10 vertrokken en het is inmiddels half 5, dus we hebben het verdiend!

Wederom geen wifi, maar hopelijk kan ik de verhalen er toch op gaan zetten straks. Nog steeds ontzettend leuk jullie reacties! Over een week moeten we de camper alweer inleveren, wat gaat de tijd snel. Dus nog even extra genieten deze dagen en hopelijk met de zon! xxx

1. Broer:
    22 juni 2017
    Wat een supermooi foto's!!!
  2. Joke de Monyé:
    22 juni 2017
    Winthrop is enig!!
  3. Ria v.d. B.:
    23 juni 2017
    Ik geniet nog steeds van jullie verhaaltjes.
    Zo blijven goed op de hoogte.
    Heel leuk.
    Fijne reis verder,