Met de trein

15 maart 2013 - Borobudur, Indonesië

Alweer vrijdag 15 maart, wat gaat de tijd toch snel! Vandaag voor de verandering een treinreis naar de Borobodur. Selamat heeft gisteren al onze tassen meegenomen en komt ons met de auto bij het station halen. De reis met de auto duurt langer, vandaar dat wij met de trein gaan, en niet te vergeten, de trein rijdt langs de rijstvelden. Dus we verwachten veel moois te zien!
Faisal pikt ons om 6 uur (jaja!) op bij het hotel op. De trein vertrekt namelijk al om 7 uur. Nog even bij wat locals een bakkie doen en dan de trein in.
We reizen 1e klasse en het ziet er dan ook prima uit. De trein zal er 6 uur over doen. Over het uitzicht raak je niet uitgepraat, alles is even mooi! Ik blijf dan ook schieten met de camera.
Tijdens een stop op een ander station kunnen we even de benen strekken en maak ik nog wat foto's, er gaat zelfs iemand poseren!
Onze gids heeft inmiddels een lekkere longton en tofu gehaald, dus om 9 uur in de ochtend zitten we aan de rijst! Nooit gedacht, toch!

Uiteindelijk komen we op de plaats van bestemming waar een vermoeide Selamat staat te wachten. De rit met de auto was 10 uur!
Hij brengt ons naar de Borobodur, de bekende boeddhistische tempel. We moeten beiden een Sarong om voordat we er naar toe gaan (en het is echt ontzettend heet!) Dries, een Indonesiër die Nederlands spreekt(alleen lijkt het net of zn kaken vastgeplakt zitten dus heel slecht verstaanbaar!) doet de rondleiding en vertelt ons een heleboel over de diverse afbeeldingen en boeddha gebaren. Het is er heel erg mooi en het uitzicht is ook weer overweldigend! Je kunt foto's blijven maken!

En dan is het na deze lange dag eindelijk tijd voor ons hotel, dat zich op het park van de Borobodur bevindt. Superluxe, echt zalig.
We gaan natuurlijk weer lekker eten en wel met echte Javaanse muziek (sorry, maar niet om aan te horen en ze weten niet van ophouden!).

Morgen mogen we uitslapen van Faisal, half 9 wacht hij ons op. Nu eerst maar eens zien hoe we naar de kamer rollen.......

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pa en Ma:
    15 maart 2013
    Geweldig wat jullie allemaal zien, dat kunnen we ons heel goed voorstellen. Nog een Budda in dee stupa aangeraakt en een wens gedaan? Hoe is de treinreis bevallen? Ach ja, je moet het allemaal een keer hebben meegemaakt. Trouwens leuke foto's van jullie beiden!! De tijd gaat inderdaad veel te snel, dus geniet iedere dag en ieder moment. Vanavond de beide jongens met de vriendin . Blijven lekker eten! Tot morgen en slaap lekker! Liefs van ons.
  2. Ria v.d. B.:
    16 maart 2013