Back to my roots

14 maart 2013 - Bandung, Indonesië

Goedemorgen, het internet is hier heel erg traag, dus de foto's van gisteren staan er nog niet op. Hopelijk lukt het vandaag wel......

Het wordt een beetje saai, maar weer om half 8 aan het ontbijt. Daarna brengt onze gids ons naar het geboortehuis van mijn moeder. Het is eventjes zoeken, maar dan vinden we het dan ook. Helaas is er weinig meer van het huis te zien, het is behoorlijk uitgebouwd als een kinderkledingwinkel. Je kunt nog net het dak zien, dus we gaan naar binnen en proberen nog wat van het oude huis terug te vinden. Het is wel een enorm groot huis met een mooie marmeren vloer, die volgens de winkeldame nog origineel is. We zien nog veel ornamenten op het plafond en we vinden nog een deur die waarschijnlijk ook nog origineel is. Ik hoop dat mijn moeder nog wat terug herkent van de foto's.
Kevin maakt nog wat foto's van de buurt voor mijn moeder. Wel speciaal om te zien hoor. Het is een dure wijk met allemaal Hollandse woningen, te zien aan de rode dakpannen en de soort bouw. Ik kom dus uit een rijke familie hahah!

Aangezien mijn moeder heeft vertelt dat mijn opa voor de gouverneur van Bandung heeft gewerkt, brengt Faisal ons naar het kantoor van de gouverneur dat al vanaf 1912 dienst doet als gouveneurskantoor. Faisal doet even wat moeite en we krijgen een rondleiding binnen. Ook weer erg mooi om te zien (al hoop ik dat we dan bij het juiste kantoor zijn, maar dat moet haast wel).

De gids laat ons nog meer van Bandung zien, de Azie en Afrika conferentie (na welke conferentie 29 landen onafhankelijk werden), het Savoy hotel en we doen een bakje koffie (Faisal en Selamat een kopje tupruk) in de Braga straat. Het zal mijn moeder hopelijk wel wat zeggen!

Na de, wederom een ennak sekali  lunch, gaan we naar de Anklungschool waar kinderen een voorstelling geven met bamboe instrumenten. Dit is echt geweldig en zooo schattig! We moeten zelf ook mee doen met een anklung, superleuk. En natuurlijk is er aan het eind de gezamenlijke dans. Dit keer doe ik mee. Helaas heeft mijn kind geen zin en dit wordt natuurlijk door Kevin al lachend op film vastgelegd!

Al met al weer een geweldige dag, mede dankzij Faisal en Selamat.
De ideeën om ons te gaan vestigen in hun kampong worden steeds groter. Selamat wordt onze chauffeur en Faisal wil samen met Kevin werken. Het wordt steeds gekker naarmate de dag vordert! We moeten er erg om lachen!
Over 2 dagen gaan we mee naar hun familie, dus ik ben heel erg benieuwd. Ik hoop toch wel dat we ooit zoiets kunnen doen, of iets voor hun of hun dorp kunnen doen. Aan mij zal het niet liggen!

Helaas is het internet nog steeds enorm traag, dus kunnen we nog geen foto's plaatsen. Sorry, mam! X

1. Pa en Ma:
    14 maart 2013
    Lieverds we hebben enorm genoten van jullie verslag en zo te lezen hebben jullie nog meer gezien van Bandung dan wij. Wij zijn niet in het kantoor van de gouverneur geweest. Hij was died dag gaan blanja (boodschappen doen|) Leuk dat jullie nog naar de familie gaan van de gids en chauffeur. Zijn benieuwd naar jullie ervaring in de lokalhuisjes. Gaan jullie morgen met de trein naar Yokjakarta? Ben benieuwd hoe jullie de treinreis vinden. Geniet nog volop want de weken vliegen voorbij. Veel liefs van ons!!! xxxx
  2. Heleen:
    14 maart 2013
    Als jullie daar gaan wonen mogen wij dan vakantie bij jullie komen vieren :) het klinkt echt fantastisch allemaal.
  3. RR:
    14 maart 2013
    Wat een supergave dag! Elke keer is het weer genieten van de mooie verhalen. Was denk ik best bijzonder om in het ouderlijk huis van ma te komen? Gelukkig heb je er nog wat van herkend toch? nou, enojoy, tot het volgende reisverslag.