Solo

31 maart 2014 - Solo, Indonesië

Om 9 uur staan we vandaag klaar om te vertrekken naar Solo. De afstand van Yogja naar Solo is ongeveer 47 kilometer, maar door de drukte doen we er toch 2,5 uur over. Wij vinden het niet erg. De auto zit prima en heeft goede airco dus het is goed uit te houden. En we kijken onze ogen uit. Ze zitten met het hele gezin op 1 scooter, zitten boven op vrachtauto's en vervoeren van alles. Het krioelt van de scooters om ons heen, soms echt levensgevaarlijk! En natuurlijk met 3 auto's op een tweebaans weg en dan tussendoor die duizenden scooters, echt ongelofelijk!

Uiteindelijk komen we aan bij het paleis van de sultan van Solo, maar aangezien het een feestdag is, is het paleis dicht voor bezoekers. Dan maar even naar een kleine antiekmarkt en vervolgens naar de Pasar Gede, de bekende markt van Solo. Er wordt daar van alles verkocht, kruiden, fruit en ook vlees en vis. Je wordt onpasselijk van alle luchten daar, maar het is geweldig om te zien hoe dat daar gaat. Vooral Kevin wordt behoorlijk bekeken en ze moeten dan ook erg om hem lachen omdat hij zo loopt te zweten. Geen airco, bijna geen ramen en 30 graden! Behoorlijk panas dus! We worden door veel mensen aangesproken en ze zijn erg vriendelijk. Uiteindelijk drinken we een kopje thee (iets anders durven we niet te nemen) op de markt. Er wordt stiekum een foto van ons gemaakt door een verkoopster, dus dat is wel grappig. En terwijl we onze jasmijnthee drinken wordt het plaatje compleet, er rent een grote dikke rat voorbij! Het enige wat Kef en ik tegen elkaar kunnen zeggen is: zag je dat? En als je de foto's bekijkt voel je een beetje hoe het was!

We lopen nog een rondje en vertrekken dan naar ons hotel The Royal Surakarta Heritage. Na het inchecken nemen we een late lunch in het hotel en gaan daarna de straat op. Het oversteken is levensgevaarlijk, je moet echt rennen, maar uiteindelijk halen we het toch weer. We belanden bij een grote bazar, waar het nog heter is dan op de markt. Aangezien Kevin een final meltdown heeft en door iedereen wordt bekeken gaan we maar terug naar het hotel. Even een kort tukje en dan gaat Kevin de fitness onveilig maken en zwemmen en ik installeer me met een boek en een cocktail op het terras. Dit klinkt heel luxe, maar het zwembad is maar 4x10 en het terras is 3x4 dus geen illusies! Maar het leven is mooi zo!

1. Ria:
    Hi luitjes,
    Klinkt allemaal heel indrukwekkend, best spannend ook! Jullie kijken je ogen uit denk ik! Leuk om te lezen!
    Leuke foto's ook :)
    Nou, heel veel plezier verder en voorzichtig he!
    Dikke kus uit Maassluis xxx
  2. Heleen:
    31 maart 2014
    Weer ontzettend leuk om jullie ervaringen te lezen en op foto's te zien.
    Groetjes vanuit een warm Loosduinen
  3. Peeetje:
    31 maart 2014
    Leuk om alles te lezen. Je had makkelijk je scooter mee kunnen nemen hihihi.
    Kijk uit en veel plezier