De familie's bezoeken

30 maart 2014 - Yogyakarta, Indonesië

Na heerlijk te hebben geslapen en na een goed ontbijt gaan we met Faisal en Slamet op pad. We rijden eerst naar de Merapi (=vulkaan) Golfbaan, zodat Kevin kan kijken waar hij te zijner tijd met zn zwager kan golfen. Het is een geweldig mooie baan en het kost Kevin moeite om niet een balletje te gaan slaan. Nee, dit mag pas over 2 dagen! Na een paar foto's rijden we naar de Merapi vulkaan, die een paar dagen geleden nog aan het rommelen was. Gelukkig houdt hij zich rustig vandaag en kunnen we gezellig een bakje koffie drinken.

Daarna is het tijd voor de lunch bij Yanti, de vrouw van Faisal. Ze heeft voor ons heerlijk gekookt, martabak, tempe, maiskoekjes en als de snacks op zijn komt ze met rijst, eiermie, rendang en soto. We ontmoeten de hele familie, dus het is maar goed dat we veel cadeautjes bij ons hebben. De Haagse Hopjes vinden ze lekker en Yanti is erg geïnteresseerd in Nederland. Ze wonen hier met z'n allen in 1 huis, erg knus, maar wel vol.  We kletsen een hele tijd, alhoewel kletsen, het is een mix van Indonesische, Nederlandse en Engelse woorden, maar we komen een heel eind en het is erg gezellig.

Dan is het tijd om de familie van Slamet te ontmoeten. Ook hier is bijna iedereen er, dus ook hier komen de vele cadeautjes goed van pas. Natuurlijk heeft Satem, de vrouw van Slamet, voor ons gekookt. Heerlijke pisang goreng (voor de Nederlanders onder ons: gebakken banaan). Alleen hadden de miertjes deze lekkernij ook snel in de gaten. Maar wat doe je als je er al eentje in je hand hebt met miertjes erop? Tja, ongemerkt eraf proberen te vegen, knop om en eten maar! En ze waren zo lekker dat ik er nog eentje heb genomen (ja, met miertjes!) Ook hier was het erg gezellig en voordat je het weet is het tijd om weer terug te gaan naar het hotel. Nog snel wat fotootjes  gemaakt en toen de auto in.

Morgen vertrekken we naar Solo, maar nu eerst heerlijk slapen! Selamat tidur!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke:
    30 maart 2014
    slaap lekker. groeten va het strand. lig voor de. baak..
  2. Pa en Ma:
    30 maart 2014
    Wat fijn dat jullie het zo gezellig (senang) hebben met beide families. Het lijkt wel of jij daar woont Jacq! We kijken iedere dag of er nog nieuws is en/of er foto's bij zijn. Hier alles prima, uiteraard ook met Jessie en de beide jongens. Zij hebben de klok een uur vooruit gezet. We zijn benieuwd naar de belevenissen in de komende dagen! Heel veel plezier! Knuffels van ons.
  3. Robbert Remmers:
    30 maart 2014
    Mooie golfbaan! Ja nog heel efkes geduld zwagertje
  4. An:
    31 maart 2014
    Zo, vanaf nu kan ik jullie ook weer stalken....veel plezier en
    Ben benieuwd naar de mooie verhalen en foto's xx