Sightseeing in NY

22 september 2015 - New York City, Verenigde Staten

Het wordt vandaag niet zo’n warme dag, een graad of 20, dus lange broek aan en jas mee. Na een ontbijtje bij Panera Bread nemen we de metro naar Soho, een wijk met veel winkels. We lopen wat door de wijk heen, maar het is niet wat we ervan gedacht hadden. Veel winkels zijn pas om 12 uur open en er is eigenlijk niet zoveel te doen. Dus pakken we snel weer de metro om naar de Freedom Tower te gaan en de 9/11 Memorial. Dit is zeer indrukwekkend. Twee grote putten met water, waaromheen alle namen zijn geschreven. Echt mooi om te zien. Er staat een hele lange rij om tickets te kopen voor het 9/11 Museum, dus dat doen we maar niet. Daarbij moet ik weer eens enorm plassen, dus snel een wc zoeken bij een Starbucks of Bagelshop.

Ik moet overigens zeggen dat alle wc's hier behoorlijk schoon zijn. We zijn natuurlijk wel wat gewend in Azië, maar eigenlijk is het hier overal goed te doen. Zoals ik al eerder in ons blog zei: If you got to go, you've got to go!

Na een bak koffie en een stuk cake in een aftandse Bagelshop wandelen we door naar Wallstreet. Natuurlijk moeten we langs de Charging Bull, het kenmerk van Wallstreet We zijn nu behoorlijk downtown Manhattan en besluiten om de ferry te nemen naar het Vrijheidsbeeld. We wandelen door het Financial District verder totdat we er zijn. Na een uitgebreide veiligheidscontrole kunnen we eindelijk de Ferry op. De trip duurt net 10 minuten en dan zijn we bij het Vrijheidsbeeld. Het is echt een mooi gezicht en dit moet je zeker gezien hebben. Helaas is het behoorlijk bewolkt, dus de foto's zijn wat somber. We lopen wat rond en daarna nemen we de ferry via Ellis Island terug naar de haven van Manhattan.

Langzaam gaan we weer terug richting het hotel. Onderweg kopen we nog wat cadeautjes en Kevin koop een paar Timberlands (die van mij heb ik al in Toronto gekocht). Een aardige dame van een informatietent heeft ons gewezen op de shopping mall Century 21. Dit is echt geweldig! Hier verkopen ze allerlei merkkleding met behoorlijke korting. Ik koop nog een mooie poncho van Calvin Klein en Kevin nog twee leuke petten, maar daar blijft het toch echt bij. Het is dat we maar 1 koffer per persoon mogen meenemen.....

Het is inmiddels half 5 en we gaan eten bij Heartland Brewery, een gezellig café met lekker eten. Ik bestel kip met mashed potatoes (inmiddels mijn favoriet) en spinazie en Kevin bestelt een lekkere burger. We zitten heerlijk te eten.

Uiteindelijk gaan we lekker uitrusten in ons hotel. Al dat lopen gaat langzamerhand zijn tol eisen. Pijn in onze voeten, benen en rug. Morgen nog één dag shoppen om de laatste cadeautjes te kopen…..

O ja, het internet kost hier dus $ 10,80 per 24 uur. Beetje duur, zeker omdat we de hele dag op pad zijn, dus we gaan even bij Starbucks ons blog bijwerken.

En dan is het toch echt tijd om languit op bed te liggen ;-)

Nog een kleine noot, de Paus is op bezoek in de USA, dus overal zijn de voorbereidingen druk aan de gang. Donderdag, de dag van ons vertrek, komt de Paus naar NY, dus daar moeten we even rekening mee houden qua vertrek.

Truste! xx

1. Joke:
    23 september 2015
    Wat een stad he Jacq!!! Het bruist er! Ja century 21 heb ik toen ook ontdekt. Ben je al bij Mavy s geweest? Kun je als bezoeker 10% discount op alles krijgen. Zelfs op de uitverkoop!
    Geniet nog ff morgen!! Tenement museum... was je daar al? En de brooklyn bridge??? Ook gaaf om overheen te lopen. Prachtig uitzicht op manhattan vandaar.
    Doeg tot gauw!!
  2. Ria v.d. B.:
    24 september 2015
    Leuke laatste dag toegewenst.
    Goede reis terug.
    Zie jullie gauw. xxx