Shop till you drop!

23 september 2015 - New York City, Verenigde Staten

Bijna de laatste ochtend van onze vakantie. We pakken de metro en ontbijten bij Europa Café op Times Square, maar dit is niet echt een succes. Maar ach, we hebben het weer binnen, zullen we maar zeggen.

Vandaag de laatste cadeautjes kopen en lekker nog even genieten van de stad. Morgen regelt het hotel een taxi voor ons om 14.45 uur, we vliegen om 19.59 uur, maar het zal wel druk zijn op de weg in verband met het bezoek van de Paus.

Times Square is echt een geweldig winkelgedeelte met alle winkels die je je maar kunt bedenken. Zelfs een M&M winkel van drie etages! Ook Macy's is een geweldig warenhuis. Zeven etages met heel veel kleding en heel veel parfum. Er is zelfs één afdeling met alleen maar mannenondergoed, hoe verzin je het!

Als lunch halen we een broodje bij Starbucks en gaan dan even uitrusten in het hotel. Het is weer behoorlijk warm buiten. Zo meteen even inchecken voor morgen en als we uitgerust zijn gaan we weer op pad!

Zo, we zijn er weer op uit geweest. Dit keer Downtown Manhattan gelopen, ja weer gelopen. Zo zie je toch het meest en het is zalig weer. Op Washington Square was het reuze gezellig. Veel mensen, voornamelijk studenten, muziek en iedereen die lekker van de zon aan het genieten was. Een hele leuke gezellige sfeer. Daarna zijn we doorgelopen naar Union Square. Ook hier was het erg druk en gezellig. Natuurlijk moesten we ook nog eten en we wilden toch echt nog wat gezonds. We zijn geëindigd bij Chopt, een tent waar je verschillende salades kan samenstellen. OZoGezond dus en erg lekker. En natuurlijk nog een White Chocolade Mocca voor Kevin en een Green Tea van Starbucks voor ons op de kamer.

Ons laatste nachtje en dan zit onze vakantie erop. Het is voorbij gevlogen en het is jammer dat we naar huis gaan, maar toch ook wel weer lekker. Het was een geweldige reis in een geweldig land, waar we zeker weer terugkomen! Maar het was ook behoorlijk vermoeiend, vooral de laatste dagen. We hebben heel veel mooie dingen gezien en genoten van alles hier. Leuke en zeer vriendelijke mensen, overal waar je maar komt. Je voelt je dus echt welkom.

New York is een topstad, waar je kunt winkelen totdat je erbij neervalt! En wat ik erg leuk vind, is dat iedereen zich hier kleedt zoals hij of zij dat leuk vindt. Het interesseert niemand of je nu wit, paars of blauw haar hebt of dat je een rok met bergschoenen draagt. Alles kan en alles mag. Heerlijk toch!

En zoals jullie hebben kunnen lezen is het lastig om hier gezond eten te vinden. Ze houden nu eenmaal van junkfood en de snelle hap. Dus wat dat betreft zijn we blij dat we thuis weer gezond kunnen eten. Dat voelt toch iets beter. Daarbij is het eten erg duur.

Morgen de tassen zo goed mogelijk inpakken en ons warm aankleden voor Nederland. Hier is het morgen weer rond de 27 graden. In Nederland is het ongeveer 16 graden als we landen.......brrrrr.

We zijn blij om jullie allemaal weer snel te zien. Tot gauw, dikke x van ons.