Richting Vancouver

18 juni 2017 - Vancouver, Canada

Het regent weer wanneer we wakker worden. Jammer, maar ja, we gaan toch weer onderweg. Vandaag rijden we vanaf Nairn Falls naar het plaatsje Whistler. Whistler is een skioord waar veel winkeltjes zijn en waar genoeg te doen is. Helaas is het weer te somber en te koud, zodat alleen het winkelen overblijft. Ook niet erg hoor!

Whistler heeft een leuk centrum met allerlei verschillende shops. Veel souveniers natuurlijk, maar daar hou ik wel van. Na 2 uurtjes winkelen en wat leuke cadeautjes te hebben gekocht, verlaten we Whistler weer en gaan verderop nog wat boodschapjes doen en tanken. We halen een heerlijke gebraden halve kip en een lekkere salade die we onderweg ergens zullen gaan oppeuzelen. De rest gooien we in de koelkast en vriezer en we gaan weer verder.

Het weer wordt steeds slechter en daarbij wordt het steeds drukker op de weg. We rijden langs Vancouver en dat betekent drukte, drukte en nog eens drukte. We doen er behoorlijk lang over en het is een saaie weg. Maar goed, we moeten naar Rolley Lake, onze volgende campground. Pas na 3 uur bereiken we eindelijk de plaats van bestemming, pffff. We zijn moe. Het is dan wel fijn dat ik in Nederland al de meeste campgrounds heb geboekt. Je rijdt dan de campground op, zoekt je staplaats met nummer en na een tijdje komt iemand checken of je daadwerkelijk je plek hebt geboekt. Echt super easy!

Maar dan die laatste opmerking: “Before I forget, there is a bear on the site……”. Oké, we zijn weer wakker! Dus wel weer even opletten wanneer we hier gaan wandelen en de berenspray meenemen.

Voorlopig gaan we eerst even relaxen voordat we wat gaan doen, want het was een vermoeiende rit, vooral voor Kevin.

Morgen moeten we weer een stuk terug naar Vancouver. We hebben daar afgesproken met een achterneef van Kevin, Cees en zijn vrouw. We moeten dan wel weer eerst iets meer dan een uur terugrijden naar Vancouver. Tja de afstanden hier vallen niet altijd mee. In ieder geval voorspellen ze mooi weer, dus dat zou fijn zijn.

We hebben nog een honger dus we maken nog even een wandeling van zo’n 50 minuten rondom het meer. Het is best spannend want het bos loopt steil naast ons omhoog. Terwijl we lopen houden we de boel toch nog wel goed in de gaten, je weet maar nooit.

Wanneer we terug zijn eten we een boterham met aardbeien en kijken dan nog even een serie op de laptop. We verheugen ons op morgen…

1. Broer:
    22 juni 2017
    He zus, ben je de beer nog tegengekomen?
  2. Pa en Ma:
    22 juni 2017
    Ik denk dat de beren elkaar inseinen dat jullie er aan komen. Dus die kijken wel uit. Heel veel plezier ook al werkt het weer niet zo mee, Veel succes en geniet volop!