Richting Jasper

12 juni 2017 - Jasper Nationaal Park, Canada

Wat een gezellige avond was het, zo met dat kampvuur. Kevin helemaal in zn sas omdat hij hout mocht hakken en natuurlijk het vuur maken.

Altijd superleuk zo’n kampvuur, maar je meurt natuurlijk wel een uur in de wind. Maar ja, we hadden niet heel veel water meer in de camper, dus het douchen kwam in de ochtend wel.

En ja hoor, nadat we in de ochtend hadden gedoucht was het water zo goed als op. Je kan een dag of 3 met het water uit een tank, maar daarna moet je het toch echt bijvullen. Nou ja, op de volgende campground Whistlers dan maar.

We zijn alweer vroeg op en doen nog even een bakkie buiten voordat we vertrekken. We verlaten om half 9 de campground en vertrekken richting Jasper. Deze rit is ongeveer 160 km, maar we hebben de tijd.

Onderweg stoppen we eerst bij Icefield Glacier, een gletser hoog in de bergen waar je met een grote sneeuwauto naar toe kan worden gebracht. Het lijkt ons allemaal prachtig, maar bij het zien van de prijs haken we af. Ze vragen maar liefst $ 94 per persoon om dit te zien. We bestellen een koffie en een muffin en kijken er vanaf het dakterras naar. Ook heel mooi!

Daarna rijden we verder en stoppen bij twee watervallen, Mistaya Canyon en Athabasca Falls. Het is geweldig om al dat water naar beneden te zien denderen, wat een geweld.

Het uitzicht is ontzettend mooi, maar dat is het overal. De Rockies zijn supermooi en overtreffen wat mij betreft de Niagara Watervallen en de Grand Canyon. Vooral omdat het niet allemaal toeristische trekpleisters zijn waar hotels en souvenirshops omheen zijn gezet.

Na dit alles rijden we naar Whistlers Campground waar we gelijk onze watertank bijvullen en ons afvalwater dumpen. Dit gaat echt heel handig en ze zijn hier overal op ingesteld.

In de camper kun je precies zien hoeveel water je nog hebt en of je afvalwater van wc, douche en keuken al geloosd moet worden. Ik vind het briljant!

We laden even de laptop en de tandenborstel op en daarna rijden we naar Jasper zelf en kopen daar nog wat kaarten om te versturen en wat groenten.

Eenmaal weer op de campground maakt Kevin een heerlijke biefstuk klaar met groenten en zoete aardappel en zo zitten we in de zon aan de picknicktafel naast onze camper. Met natuurlijk een wijntje erbij.

Het is hier heerlijk. Het is behoorlijk warm (22 graden of zo) en dat is raar, want twee dagen geleden liepen we nog in de sneeuw bij Lake Louise. Aan het eind van onze trip komen we daar nog een keertje langs, dus ik hoop dat we Lake Louise dan ook nog met mooi weer kunnen zien.

O ja, nog steeds in berengebied, dus vooral niets laten slingeren en er zijn veel Elk’s op de campground die erg agressief kunnen zijn omdat ze jongen hebben. We hebben er nog geen eentje gespot, alleen wel de drollen achter onze camper.

We blijven twee nachten op deze campground, dus nog tijd genoeg om ze te zien…..

1. Joke de Monyé:
    13 juni 2017
    Ha Jacq (en Kev), een feest van herkenning, deze verhalen! Gave omgeving he? Spannend hoor die beer, hoop dat je nog een grazende tegenkomt. Kun je lekker foto's maken..
    Veel plezier verder!
    X