On our way to Keene

11 september 2015 - Keene, Canada

Na lekker rustig aan te hebben gedaan vertrekken we vanuit Ottawa nadat we lekker hebben ontbeten bij de Starbucks. We zijn snel de stad uit en voor we het weten rijden we door bossen en moerassen. Het is een geweldig mooie rit. Maar je moet er niet aan denken om hier te wonen, want hier is dan ook echt niets te doen. Af en toe een stadje met net 1000 inwoners, een snackbar, een Tim Hortons en een kleine supermarkt en dan heb je het wel gehad.

Wat isTim Hortons? Dat is een bekende fastfood keten in Canada waar ze naast die vieze vette zooi (en dan bedoel ik burgers en muffins) ook heerlijke havermoutpap en griekse yoghurt verkopen. En als ik zeg lekker, dan bedoel ik ook echt lekker! Dus deze ochtend heerlijk in de auto mijn warme oatmeal met blue berries gegeten, zalig!

Maar goed, weer even terug... onderweg zijn we even gestopt bij een picknickplaats aan een groot meer. Altijd even leuk om langs het water te lopen en te kijken of er vissen zitten. Maar er zaten niet alleen vissen, er lag ook een behoorlijk grote slang langs de kant, die ik niet gezien had, maar gelukkig Kevin wel. Snel een foto genomen, maar niet al te dichtbij, want je weet maar nooit. Eén dikke enkel is al genoeg zou je zeggen!

Nog even snel een enorm gore wc bezocht (if you got to go, you've got to go!) en toen verder op weg naar Elmhurst Resort in Keene.

Het was toch nog een lange trip van 2 uur en drie kwartier maar uiteindelijk zijn we er dan. We moeten nog even wachten, want ons huisje is nog niet klaar, maar daarna kunnen we eindelijk naar binnen. En het is geweldig! Een grote veranda met uitzicht op het meer, wat wil je nog meer.

We wandelen nog wat en gaan dan lekker op de veranda zitten met een boek. Er komt nog een mooie roofvogel voorbij die behoorlijk dicht bij ons in een boom gaat zitten. Tja, die moet ook nog even op de foto natuurlijk.

Om 7 uur hebben we gereserveerd voor het eten. Dat is wel nodig hier, want het ligt behoorlijk van de weg af en we hebben geen zin om weer te auto te pakken. Morgen maar eens kijken wat het weer wordt hier en wat we gaan doen. In ieder geval is er genoeg te doen op het water en we kunnen paardrijden of wandelen. Nou ja, we zien wel. Dat komt vast goed.

Jullie allemaal een fijn weekend, ons gaat dat zeker lukken. Dikke x!

1. Ria v.d. B.:
    12 september 2015