Nog een dagje Ottawa

10 september 2015 - Ottawa, Canada

Vandaag staat The Canadian Museum of Nature op de planning, maar niet voordat we eerst buitensporig hebben ontbeten in het hotel. Ach, dan kunnen we er voorlopig even tegenaan. Gelukkig doet de antibiotica z'n werk en is mijn enkel ietsje beter, dus we gaan gewoon op pad.

Om half 10 gaan we het museum binnen. Er is een expositie "The animals inside out" dus dat lijkt ons wel interessant. Eerst gaan we naar de afdeling met de dinosaurussen en informatie over het uitsterven etc. Enorm indrukwekkend met hele mooie skeletten van diverse dinosaurussen met veel info. Echt mooi om te zien.

Daarna naar de expositie. Dit was echt bizar, reuze interessant, maar ook wel vies om te zien. Je zag de ingewanden van een giraf, van een buffel, maar ook van een mens. Ze toonden ook het skelet van een hond, maar dan alleen alle bloedvaten. Raar gezicht dus. De hersenen van een kat (sorry Sadie, maar zo groot zijn ze van jou echt niet!) en de hersenen van onze Edward en die van onszelf. Eigenlijk dus teveel om op te noemen. Geweldig!

Na een bak koffie gingen we weer verder en kwamen bij de gesteentes (persoonlijk vind ik dat niet zo interessant) daarna naar de verschillende vogels. En na de lunch nog de zoogdieren en waterdieren. Oftewel we verlieten pas om 2 uur het museum.

We besloten om maar even te gaan uitrusten in het hotel, zeker ook omdat mijn enkel weer pijn deed.

Rond een uurtje of 4 gaan we toch nog even naar buiten want het is heerlijk weer. We wandelen naar een groot winkelcentrum en een paar straatjes waar we wat gaan drinken bij een Ierse Pub. Maar daarna zijn we toch echt gaar en gaan we weer terug naar het hotel want we hebben allebei pijn in onze voeten.

Ik moet zeggen dat de mensen hier toch ook wel behulpzaam zijn. We waren aan het kijken op de kaart en toen vroeg een meneer aan ons of we verdwaald waren en of hij kon helpen. Verder zijn ze vriendelijk in de winkels, maar ze kunnen wat mij betreft niet tippen aan de Amerikanen. Ik snap dat zij zo nationaal gezind zijn, het lijkt net één grote familie. De Canadezen zijn wat meer op zichzelf, net als de Nederlanders. Ook niks mis mee, maar ik hou wel van dat gezellige gedoe, dat praatje bij de kassa of wanneer de eigenaar van een restaurant nog even gezellig met je komt kletsen. Over een weekje gaan we weer terug Amerika in, kijken of het in dat gedeelte ook zo leuk is ;-)

Morgen verlaten we Ottawa en gaan we de natuur in. Na al die steden is dat ook wel een leuke afwisseling, dus we zijn erg benieuwd. Het is maar 2 uurtjes rijden, dus dat valt reuze mee.

In de ochtend eerst maar lekker relaxen en dan on our way to Keene!

1. Ria v.d. B.:
    11 september 2015
    Echt wel heel gaaf om te lezen.
    Wij genieten mee.Fijn weekend.
    xxx