The Niagara Falls

15 september 2015 - Niagara Falls, Canada

Deze ochtend zijn we weer vroeg op pad. We willen namelijk eerst naar Black Creek Pioneer Village, een klein dorpje dat gebouwd is rond 1840. Het is enorm druk op de snelwegen ondanks dat het al half 10 is.

Black Creek Pioneer Village is echt leuk om te bekijken. Er zijn mensen in de klederdracht van toen die allerlei dingen vertellen over hun "skills". We komen bijv. bij de tinnerij, bij de man die van leer allerlei teugels en zadels voor paarden maakt (sorry, ben ff zijn naam kwijt), maar ook bij huisvrouwen die voor het raam zitten te naaien. Het is superleuk!

Na zo'n 1,5 uur zijn we klaar en rijden we door naar de Niagara Watervallen. Ik heb zelf geen idee hoe het er uit zal zien en ben dan ook wel erg benieuwd. Wanneer je aan komt rijden zie je in eerste instantie alleen maar toeristenattracties (waterpark, vogelpark, kermis) en eettenten in overvloed. Geen waterval te zien....

We checken in. We hebben geen uitzicht op de waterval zegt de heer aan de receptie, maar we kunnen wat extra bijbetalen zodat we een kamer aan de andere kant hebben. Natuurlijk doen we dat. En onze mond valt echt open van verbazing wanneer we onze kamer opkomen. Echt geweldig, er zijn geen woorden voor! Zo'n mooi uitzicht hebben we nog nooit gehad.

We maken wat foto's vanuit onze hotelkamer op de 12e etage en gaan dan naar beneden om eerst wat te eten en daarna om de waterval van dichtbij te bekijken.

De foto's spreken voor zich denk ik, maar in het echt is het natuurlijk allemaal veel mooier. Wat een geweld dat naar beneden komt, ongelofelijk! We lopen totdat we niet verder kunnen en onderweg schieten we nog wat foto's. Er worden hier boottochten en helikoptervluchten gehouden, maar wij houden het bij een hele lange wandeling.

Pas om 16.00 uur zijn we weer in ons hotel terug, waar we voor het raam nog lang gaan genieten van het uitzicht.....

Morgen een lange reis. Zodra we hier de brug over zijn, passeren we de grens naar Amerika weer en zijn we dus weer back in The States. We moeten 6 uur rijden om in Lancaster te komen. De plaats waar heel veel Amish people wonen. Ook weer erg leuk dus.

Terwijl ik zo voor het raam zit te typen en naar de waterval kijk, vraag je je toch af of dat water niet een keer op is. Ik kan me toch zo voorstellen dat vanavond iemand zegt: "zo, we stoppen ermee, morgen weer een dag" en dat de waterval dan stil staat..... Maar nee, dit geweld houdt gewoon niet op....een echt wereldwonder!

1. Ria v.d. B.:
    16 september 2015
    tjonge, tjonge, wat zal dit een prachtig beeld zijn.
    Geweldig. Ik zie de foto's wel thuis.
    xxx
  2. Pa en Ma:
    16 september 2015
    Dit is haast niet te bevatten, het natuurgeweld. Straks ook weer een aantal dagen in New York. Kunnen jullie eindelijk eens gaan shoppen. Heel veel plezier de laatste week en blijf genieten.
    Liefs, Pa en Ma.