Een dagje Toronto

14 september 2015 - Toronto, Canada

Wanneer we wakker worden schijnt de zon al volop, dat is dus een goed teken! Een mooie dag om de stad te verkennen. En er staat genoeg op ons programma vandaag!

Natuurlijk moeten we eerst ontbijten, dat doen we bij Panera Bread, een keten die alleen gezonde en natuurlijke producten verkoopt. OZoGezond dus ;-) Daarna lopen we (in een half uur) naar de CN Tower.

Onderweg stoppen we bij de The Hockey Hall of Fame. Een grote winkel met allerlei gadgets en kleding van de ijshockeyclub The Toronto Maple Leafs.

Daarna is het tijd voor de op twee na hoogste TV toren in de wereld, de CN Tower. De toren is 553 meter hoog. De lift met glas (doodeng) brengt ons op 350 meter hoog, waar je achter glas het uitzicht kunt bewonderen. Je kunt nog hoger, maar wij vinden het wel genoeg zo. Met dit mooie weer is het uitzicht echt fantastisch en we kunnen dan ook mooie foto's maken.

Nadat we beneden zijn brengen we een bezoek aan de honkbalshop van The Toronto Blue Jays. Ze zijn op dat moment aan het trainen, maar daar kunnen we helaas niet kijken. Vanuit de shop kunnen we nog wel even wat zien.

Daarna wordt het tijd voor een hotdog met pickles en sauerkraut zodat we genoeg energie hebben om weer verder te gaan. We lopen langs een paar oude Canadese treinen en besluiten om Kensington Town te gaan bezoeken. Volgens google een hippiewijk die je moet hebben gezien.

Maar eerst even naar onze favoriete Starbucks voor een heerlijke Caramel Machiato. Terwijl we staan te wachten wordt Kevin geprikt door een wesp in zijn nek. Gelukkig kan ik de helpende hand bieden en trek de angel eruit en het personeel van Starbucks geeft Kevin wat ijsblokjes zodat hij even kan koelen. Ach, hij had nog niets gehad deze vakantie, zullen we maar zeggen ;-)

Maar ja, we moeten door, dus we lopen, lopen en lopen totdat we bij Chinatown komen. Dit moeten we door en dan komen we bij Kensington Town. Chinatown is een chaos en je waant je echt in China. Overal tentjes buiten waar ze fruit en groenten verkopen en natuurlijk overal namaakpetjes, shirtjes etc. Uiteindelijk komen we dan in Kensington Town, een paar straten met hippiewinkels en allerlei alternatieve types. We halen bij een Chinees stalletje nog een heerlijke versgeperste juice en besluiten om maar weer terug te lopen naar ons hotel, want het is niet helemaal wat we er van hadden verwacht en we zijn moe.....

We lopen ongeveer drie kwartier en dan zijn we eindelijk weer terug bij ons hotel. Inmiddels is het 15.00 uur, en we zijn al vanaf 9.30 uur aan de wandel, dus het is wel logisch dat we een beetje op zijn.

Dus lekker languit met de laptop en maar weer aan het typen, want je vergeet alles zo snel.

Geniet van alle foto's, het was een fantastische dag!

1. Ria v.d. B.:
    15 september 2015
    Fantastische foto's hebben jullie gemaakt.
    Sterkte met jullie blessures.
    xxx