Een lange trip naar Lancaster

16 september 2015 - Lancaster, Pennsylvania, Verenigde Staten

Deze ochtend heb ik speciaal de wekker gezet om te gaan hardlopen langs de Niagara Falls. Mijn enkel is weer goed, dus dit lijkt me geweldig om te doen! Om 7 uur sta ik dan ook aangekleed en wel klaar. Kevin gaat naar de sportschool, dus allebei nog even sportief bezig voordat we vandaag een trip gaan maken van 6 uur.

Na het uitchecken gaan we dan op pad voor de lange reis. Al snel zijn we bij de grens en worden weer ondervraagd voordat we de US ingaan. Daarna verandert het landschap al gauw en rijden we door flinke beboste heuvels en kleine dorpen. Het uitzicht is weer geweldig, wat een ruimte hebben ze hier zeg!

We komen helaas ook een aantal dieren tegen. Dode dieren wel te verstaan. We zijn de staat Buffalo nog niet in of er staat een auto langs de kant die net een moederhert met baby heeft aangereden. Beiden liggen dood langs de weg. Een naar gezicht. Vervolgens komen we toch veel aangereden dieren tegen: stinkdieren, wasberen, een veelvraat (de grootste martersoort) eekhoorntjes en nog een hert. Wel zielig om te zien, maar ja, wij hebben gelukkig niets geraakt (op een paar vlinders en insecten na!).

Onderweg schiet ik nog een paar foto's om maar niet te vergeten hoe mooi het hier is. Je moet het zelf gezien hebben, de foto's kunnen het helaas niet goed genoeg laten zien.

Uiteindelijk zijn we om half 5 eindelijk bij het Lancaster Art Hotel. Als het goed is moeten er hier veel Amish wonen, maar tot nu toe nog niets gezien. We zijn blij dat we er zijn. We zien dat er een honkbalstadium tegenover het hotel is en dat we via het hotel gratis kaartjes kunnen krijgen voor vanavond. Dat gaan we zeker doen, als zullen het niet de bekendste clubs van Amerika zijn, maar ach, het is lekker weer!

Nu even languit en weer aan dit blog schrijven. Ik hoop dat we morgen nog wat van de stad kunnen zien en natuurlijk ook wat van de Amish gemeenschap.

In dit hotel verblijven we maar één nachtje, morgen maar 1,5 uur rijden naar Gettysburg. Morgenochtend maar eens kijken wat we hier nog gaan bekijken.

Voor jullie alvast weer welterusten, voor ons: PLAY BALL!

O ja, nog even voor de info: vanavond spelen de Lancaster Barnstormers tegen de Southern Maryland Blue Crabs.....