New York, here we come!

20 september 2015 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag vertrekken we naar de laatste bestemming van onze vakantie, New York. We doen deze ochtend rustig aan. Rond half 10 checken we uit en gaan we op weg. Het is nog best een eindje rijden, ongeveer 3,5 uur. We ontbijten onderweg bij Starbucks, inmiddels één van onze favoriete tentjes, waar we altijd een heerlijke Caramel Macchiato drinken, een koffie met caramelsmaak. Echt lekker!

Daarna vervolgen we onze weg naar het vliegveld van Newark, waar we onze auto moeten inleveren. Het is een beetje zoeken naar het verhuurbedrijf, maar uiteindelijk vinden we de plek waar we de auto moeten inleveren.

Een vriendelijke dame wijst ons verder de weg naar P1 of P2 waar de taxi’s staan. We moeten tenslotte naar ons hotel. We pakken de Airtrain (een metro boven de grond, via een rail) en stappen uit bij P2. Nergens bordjes voor taxi’s….. We kijken wat rond en uiteindelijk vraagt Kevin aan een medewerker waar we moeten zijn. We moeten naar de terminal van de vliegtuigen en daar staan taxi’s, maar het is wel erg duur om naar het hotel te komen met een taxi. De medewerker geeft nog aan dat we dan $ 100 of zelfs meer kwijt zijn omdat het nog wel een uur rijden is naar ons hotel. Gelukkig attendeert ze ons op de Supershuttle, een busje die meerdere passagiers tegelijk wegbrengt. De reis duurt dan wel iets langer, maar het scheelt een hoop. Deze reis kost maar $ 42!

We melden ons aan bij de Supershuttle waar een zeer ongeïnteresseerde dame ons te woord staat. Ze roept ons binnen een half uur en dan kunnen we vertrekken. Gelukkig klopt dit en worden we naar een taxibus gebracht die inmiddels al vol zit met andere passagiers. Wij zijn de laatsten die instappen.

Het leuke met deze bus is dat we wat langer onderweg zijn en dus al wat zien van NY. We rijden door de Holland tunnel, een enorm lange tunnel die het vaste land verbindt met het eiland Manhattan. En het is druk, zooooo druk. Echt niet normaal wat een verkeer. In alle plaatsen waar we geweest zijn, kon je als voetganger overal rustig oversteken, de auto’s wachtten netjes totdat je was overgestoken. Hier in NY moet je echt rennen, anders word je omver gereden! Levensgevaarlijk!

Uiteindelijk worden wij als tweede afgezet bij ons hotel, het Broadway Plaza Hotel op Broadway. En zoals ik al zei, het is zo enorm druk. We checken in en mogen onze intrek nemen op de 9e etage in een heerlijke lichte kamer. De kamer in Washington was niet echt heel goed vond ik zelf, maar dit ziet er top uit.

Nadat we onze spullen hebben neergezet gaan we de buurt verkennen. Er zijn hier zoveel winkels en eettenten, echt ongelofelijk. En het is niet alleen druk met het verkeer, maar ook met mensen. Wat een drukte zeg!

Het is inmiddels half 5 en we willen nu wel wat gaan eten. We eten bij een tent waar je allerlei Italiaanse salades kunt opscheppen en dat doen we ook. Wat smaakt dat toch lekker zeg, na al die junkfood. Wat kun je toch genieten van wat pasta met salade en groenten!

Daarna lopen we richting Times Square en duiken af en toe een winkel binnen. Ik zie een enorme speelgoedwinkel waar ik toch echt even een kijkje wil nemen. Hier hebben ze alles, een mega grote bewegende Dino, Spiderman hangt in de lucht, er is een reuzenrad en natuurlijk speelgoed, heel veel speelgoed.

Hierna zijn we op Times Square. Dit is echt gigantisch met al die billboards, helemaal top! Mooie reclames levensgroot op gebouwen geprojecteerd, super! We wandelen op het gemakje weer terug en halen nog een Caramel Macchiato en een sandwich met ei voor op de kamer.

Morgen gaan we in de middag een fietstoer doen door Central Park. Ook weer helemaal leuk. Nu even bedenken wat we in de ochtend gaan doen, maar daar komen we vast wel uit.

Het internet moeten we hier helaas betalen per dag, dus vandaag nog maar even niet gedaan. Misschien morgen….