Nog een dagje Washington

19 september 2015 - Washington D.C., Verenigde Staten

Poeh, een vroegertje vandaag. Door de wedstrijd gisteravond en het schrijven van ons blog gingen we pas laat naar bed, zo rond half 1. En vandaag gaat de wekker om 7.30 uur...... Eerst maar eens ontbijten. Aangezien er hier geen eettenten in de buurt zijn, behalve de McDonalds aan de overkant, gaan we maar in het restaurant ontbijten. Het lijkt alsof het toch inbegrepen zit in de prijs, maar helaas, na een kop koffie, een geroosterde boterham met ei en een bakje oatmeal legt de waitress onze rekening van 30 dollar neer. Dus ongeveer 27 euro voor ons ontbijt! Morgenochtend wordt het dus weer een egg McMuffin bij de McDonalds met een sloot koffie. Jammer, maar hier word je natuurlijk niet vrolijk van.

Maar ach, we hebben een leuke dag voor de boeg. We wandelen in 25 minuten naar DC Bikes waar we een fietstocht van 3 uur hebben dwars door Washington heen. De groep is ongeveer 12 man groot en van allerlei nationaliteiten. Onze gids Will brengt ons lang de verschillende musea die we gisteren al hebben bezocht, maar we zien ook het National World War II Memorial, The Washington Monument, The Lincoln Memorial, The Korean War Memorial en nog veel meer om op te noemen. We zien vanaf afstand ook The White House. Helaas mogen we met zo'n grote groep niet dicht in de buurt komen, dus het blijft van een afstand.

We willen nog Capitol Hill oprijden, maar die weg is helaas afgesloten. 24 september kom de Paus langs in Washington en ze zijn al druk bezig met de voorbereidingen. Maar ach, Will geeft ons overal genoeg informatie en het is leuk.

Inmiddels is de temperatuur weer opgeklommen tot een graad of 30. Wanneer we om 13.00 uur klaar zijn met de fietstour gaan we dan ook eerst maar eens eten in The National Museum of the American Indian. Onze gids Will heeft verteld dat als we goed willen eten, we daar moeten zijn. Dus we volgen zijn advies. En hij heeft gelukkig gelijk. We nemen allebei een Mexicaans gerecht en het smaakt heerlijk. We merken dat we behoorlijk moe zijn geworden van het fietsen. We kijken nog een film over de indianen en wandelen nog wat door het museum, maar het kan ons niet meer boeien. We zijn museummoe!

Het is inmiddels kwart over 3 en we besluiten om naar het hotel te gaan. Dit is ook weer een wandeling van zo'n 20 minuten, dus we zijn blij dat we er zijn. We zien wel weer veel mensen met rode shirtjes van de Washington Nationals. Om 16.00 uur wordt er weer een wedstrijd gespeeld tegen de Miami Marlins, maar we gaan niet met ze mee dit keer. We gaan lekker douchen en dan even met de beentjes in de lucht......

Helaas is de internetverbinding in dit hotel zo slecht dat ik nog geen foto's op ons blog kan zetten. Die houden jullie nog van ons tegoed.

Morgenochtend gaan we even rustig aan doen en daarna vertrekken we naar onze laatste bestemming NY! Dit is nog wel een rit van 3,5 uur, maar we doen het op ons gemak. We leveren dan onze auto in en gaan daarna alles met de metro en per voet doen. Ik denk dat we gesloopt in het vliegtuig zitten aanstaande vrijdag. Moe van al het lopen en van alle indrukken.

Ik heb een app op mijn telefoon die onze kilometers registreert. Even een kleine update: vorige week maandag 15,1 km, dinsdag 6 km, woensdag 4,2 km, donderdag 3,1 km en vrijdag 4 km gelopen. Daarbij komt vandaag 6,5 km gewandeld en 14,4 km gefietst. Oftewel: we krijgen voldoende beweging!

Jullie horen morgen hoe het in NY is, wij zijn benieuwd!