Een mooie dag!

13 maart 2013 - Bandung, Indonesië

Om 7.15 uur aan het ontbijt! Gisteren aan het eind van de dag nog sportief geweest in de fitnesszaal, en dat zonder airco! Viel niet mee, kan ik je zeggen. Maar ach, met al dat lekkere eten hebben we wel wat beweging nodig!

We zijn om half 9 bij de Botanische tuin en worden rondgeleid door Joeri, een Nederlands sprekende Indonesiër. Hij vertelt ons van alles over de diverse bomen en planten in het park. Erg interessant, grote bomen met lianen eraan (moest Kevin natuurlijk even proberen!), verschillende soorten bamboe (30 meter hoog, groeien 15-25cm per dag!) en mooie waterplanten.
Na deze rondleiding komt Faisal ons tegemoet met een lekker flesje water. Je moet echt drinken met het weer hier, je verliest veel vocht zonder dat je er erg in hebt.
En ik neem mn woorden terug over Faisal, nou ja, hij blijft druk en aanwezig maar zorgt enorm goed voor ons. Regelt de tassen, haalt drinken, en let goed op ons. Je moet hier, omdat ze zien dat je toerist bent, goed op je spullen letten en dat doen hij en onze chauffeur Selamat dan ook. Als we ergens gaan rond kijken blijft Selamat bij de auto zodat we niet alles hoeven mee te slepen, dus wel erg fijn.

We rijden dan eindelijk door naar Bandung, de geboortestad van mn moeder. Spannend, ben erg benieuwd hoe het eruit ziet! Onderweg stoppen we om wat mooie foto's te nemen van de theeplantages, daarna doen we ff een bakkie met Faisal en Selamat. Lekker gelachen, was echt heel gezellig, al was het in Nederlands/Engels/Indisch, maar dat mocht de pret niet drukken!
Weer rijden we door en lunchen bij een hele goeie Indische tent met wederom zalig eten. Wel heel leuk, de eigenaar van het restaurant komt ons begroeten en geeft ons een wat thee mee voor in Holland. Moeten we natuurlijk wel reclame maken voor hem!

Na de lunch weer de auto in. De omgeving is mooi, maar het verkeer is druk. Gelukkig is de weg goed. Omdat de rit zo lang is stoppen we in een dorp en drinken wat koffie bij de locals. Ook weer erg leuk. Onze gids vertelt ook aan iedereen dat ik indo ben (Indonesisch bloed, maar niet hier geboren) en dat Kevin een echte "blanda" is, tja, als ze dat niet zien.....
Vanaf de brug nemen we weer wat foto's. Het uitzicht op de rivier is hier echt geweldig, wat een mooi land is het toch. Jammer dat er zoveel corruptie is waardoor het geld dat bestemd is voor de dorpen (voor wegen, onderwijs en andere voorzieningen) daar niet beland, maar in de zakken van anderen!

Nog wat file en dan zijn we eindelijk in ons hotel in Bandung. Gelukkig hebben ze hier laundry service dus we laten onze spullen gelijk ophalen voordat ze zelf onze tas uitlopen. Daarna bij Domino's een lekker pizzaatje en cola besteld voor op de kamer. Lekker toeristisch bezig dus! Moet kunnen toch!
Morgen naar het geboortehuis van mijn moeder, een beetje shoppen en bij een Anklungschool kijken waar kinderen muziek maken. Wordt weer leuk!

1. Sjak:
    Foto's volgen nog, internet is hier te traag! Sorry! Xxx
  2. Pa en Ma:
    Hallo lieverds.
    We volgen jullie constant en zien dat het allemaal nog nagenoeg hetzelfde is. Gaan jullie morgen ook naar de Puntjakpas en bij de warmwaterbronnen (zwembad) bog een lekker bad nemen? (water plm 30 gr). Veel plezier en we zijn benieuwd naar de foto's van ma haar huis. Vertel die meisjes maar dat dit het geboortehuis is van haar. Tenminste als het nog bestaat. Voor ons is het alweer ruim 10 jaar geleden. We lezen het morgen wel weer. Met de jongens gaat het prima en a.s vrijdagavond komen ze met z'n 4 ren gadogado eten bij ons. Zal wel wat worden!! Veel plezier en een dikke knuffel van ons.
  3. Ria v.d. B.:
    Hallo vakantiegangers,
    Het is fijn om te lezen dat jullie het zo fantastisch hebben.
    Jullie genieten van het Indische eten. Kaasje voor Kevin en natuurlijk ook voor jou. Ik ben ook blij dat jullie gids en chauffeur zo goed voor jullie zorgen en opletten. Gezien ik weet hoe vergeetachtig Kevin is.
    Die komt zomaar met een halve reisbepakking terug! ha,ha,ha
    Wel een heel fijne vakantie verder.
    Ik heb jullie verhalen doorgezonden aan Angela en Gerry.
    Zij genieten er ook van zoals wij allemaal.
    Vooral hiermee doorgaan Jacq!

Dikke pakkerd van mij en Oma en de groetjes van Den en aanhang. xxx