Jakarta en Bogor

12 maart 2013 - Bogor, Indonesië

Weer een vroegertje, om half 8 ontbijten zodat we de citytour kunnen doen. We rijden langs het Nationale Monument (132 meter hoog), rijden door de oude stad en stoppen bij het kantoor van de gouveneur. Alles in Nederlandse stijl gebouwd, echt leuk om te zien.
We gaan een bakkie doen in cafe Batavia. Hier ga je echt terug in de tijd, mooie koloniale meubels, mooie foto's aan de muur en ook muziek uit die tijd, echt supergaaf! We drinken wat met onze gids en rijden daarna door naar de oude haven van Jakarta (vroeger dus Batavia) waar we nog wat foto's nemen.

Onze trip gaat over de snelweg door naar Bogor. Het is vandaag een vrije dag, dus het verkeer ie erg druk. Faisal weet een heel goed restaurant waar heel veel locals eten en waar het eten volgens hem erg lekker is. Nou, hij heeft niets teveel gezegd! We nemen een traditionele schotel van west-Java en daarbij lekkere sate ayam (voor de echte hollanders: kip) met zalige saus! Echt super! Dus we verlaten al rollend het restaurant.

De Botanische tuinen van Bogor staan op ons te wachten, maar er breekt een hoosbui los, dus we worden afgezet bij het hotel zodat we ff kunnen relaxen. De straten staan inmiddels helemaal blank dus we vinden het niet erg. Morgenochtend dus maar de tuinen bekijken en dan door naar Bandoeng, oftewel om 8 uur klaar staan in de lobby......

1. Pa en Ma:
    12 maart 2013
    Schitterende foto's en prachtig verhaal. Het is maar goed dat jullie veel foto's maken. Het eten ziet er heerlijk uit. Geen maagklachten? Bintang blijven drinken luitjes. Geniet van alles. Hier alles prima, evenzo met de jongens en katten. Gezellig restaurant! groetjes en blijf genieten. xx