Malakka

6 april 2014 - Malakka, Maleisië

Een lange dag vandaag. Om 9 uur worden we gehaald voor een excursie naar Malakka. De Maleisiërs zijn goed in het organiseren van de infrastructuur, maar niet als het gaat om excursies. Met een shuttlebus worden we naar een verzamelpunt gebracht. Daar moeten we in een grote bus stappen om naar Malakka te rijden. Er wordt 3x naar onze naam gevraagd, 3 verschillende mannen noteren het, maar uiteindelijk zijn ze ons toch nog even kwijt! Maar ach, wij maken ons niet druk, als we maar in Malakka komen. De rit duurt 2 uur en we zitten met bijna allemaal bejaarden, maar ook daar maken we ons niet druk om. Je ziet, we passen ons aan!
Eenmaal aangekomen in Malakka bekijken we eerst een Chinese tempel. Interessant is wel dat de Nederlanders de waterput in 1608 hebben vergiftigd zodat er 200 Portugezen, die op dat moment de stad hadden bezet, overleden. En toen konden de Nederlanders het dus overnemen. Slim toch!

Daarna bekijken we een Portugese kerk en rijden we door om de Straat van Malakka te bekijken waar vroeger de handelsschepen doorheen voeren. We beginnen aardig honger te krijgen, dus we zijn blij als de gids ons naar een Chinees restaurant brengt. We zitten aan tafel met een ouder stel uit Duitsland, een jong stel uit Oost-Timor, een man uit New York en een man uit Eritrea. Het eten is erg lekker en we kletsen gezellig met z'n allen. Het valt trouwens wel op dat Malakka stikt van de Chinezen. Overal Chinese winkels, huizen en restaurants.

Na het eten gaan we weer op pad. De Portugezen hebben ooit een fort gebouwd en ook die gaan we bekijken, 151 treden moeten we omhoog. In het fort staan nog een aantal Nederlandse grafstenen in oud Nederlands geschreven. Onderaan het fort staan allemaal leuke becaks, met alles en nog wat versierd, echt grappig om te zien.  We lopen naar een plein met de oudste christelijke kerk van Azië en daarna lopen we door China Town, waar we weer een Chinese tempel in gaan. Het is enorm warm dus we halen nog een ijsje en een flesje water en dan is het tijd om weer naar Kuala Lumpur te vertrekken. Helaas is er een ongeluk gebeurt en begint het flink te regenen, dus doen we er 3 uur over in plaats van 2 uur. En zoals ik al zei, ze zijn niet zo goed in het organiseren van excursies... het laatste stuk worden we in het privé autootje van de gids naar ons hotel gebracht omdat het voor de bus moeilijk is om daar te komen!
Het is inmiddels 7 uur als we aankomen bij het hotel. Aangezien we morgen de jungle ingaan, genieten we nog maar een keer van de Mac en van de Starbucks en gaan we daarna onze spullen inpakken voor ons nieuwe avontuur morgen. Spannend! Ik weet niet of we daar Wifi hebben, dus mochten jullie ons blog een dag of twee missen dan zijn we niet van de radar, maar gewoon ff van de buitenwereld afgesloten! Groetjes van ons! X

1. Ria:
    6 april 2014
    Haha, veel plezier in de Jungle! Doe de apen de groetjes en voorzichtig! Xxx
  2. Robbert Remmers:
    7 april 2014
    Ben benieuwd naar de foto's uit de jungle!