De jungle.

7 april 2014 - Taman Negara, National Park, Maleisië

Jungle here we come! Maar zoals ik al zei kunnen ze hier geen excursies organiseren. We worden om 7.45 uur opgehaald met de shuttlebus. Deze bus zet ons af bij een ander hotel vanwaar ons vervoer vertrekt naar Taman Negara. Helaas vertrekt deze bus pas om 9 uur, ook al zijn we er dus al om 8 uur! Ook als om half 9 het gezelschap compleet is, wachten ze met vertrekken tot 9 uur......
Daarna rijdt de chauffeur in 2,5 uur naar de vertrekplaats van de boot. Fijn zou je zeggen, alleen we zijn er om half 12 en de boot vertrekt pas om 13.30 uur. Al met al dus veel wachten vandaag! We eten in een tentje wat mie met ei en regelen daarna onze excursies voor morgen.
Om 13.30 uur mogen we eindelijk met de boot mee en varen 3 uur lang door de jungle. Echt heel erg mooi! We spotten wat mooie vogels en er staan wat karbouwen in het water af te koelen. En dat is wel nodig, want het is echt heel erg heet en benauwd.
Na 3 uur komen we in ons hotel aan dat niet bestaat uit hotelkamers, maar uit losse chalets. Het ziet er echt erg leuk uit en we hebben airco, tv en warm water! Heerlijk dus. We zijn blij dat we voor vanavond geen excursie hebben geboekt. We zijn bekaf van de hitte (ongeveer 37 graden, zo niet warmer!) en de lange trip, dus we nemen eerst ff een koel drankje, gaan daarna lekker douchen en moeten natuurlijk ons blog maken. Daarna lekker eten en dan rustig aan met een boekje.
We moeten alles wel goed afsluiten, want er zitten hier apen, die van alles willen pikken. Inmiddels hebben we al wel eekhoorns en mooie vogels en vlinders gezien, maar nog geen apen dus we wachten af.
Morgenochtend maken we een 3 uur durende jungletrek over hangbruggen hoog bovenin de bomen en in de middag gaan we naar het dorp van de Orang Asli, een Batekstam die nog in de jungle leeft.
Allemaal heel erg spannend dus. Zo maar eerst s kijken of we dit blog op internet krijgen.

Maleisië is trouwens een mooi en schoon land. Alles wordt goed onderhouden, er worden overal woonwijken gebouwd met mooie huizen, er zijn prima winkels waar je van alles kunt kopen, de wegen zijn erg goed en de sociale voorzieningen zijn goed. Dit in tegenstelling tot Indonesië waar het verkeer erg druk is, waar je veel armoede ziet, waar helemaal geen sociale voorzieningen zijn, waar corruptie heerst en waar mensen hun eten op straat verkopen. En toch blijft Indonesië wel mijn land met zijn vriendelijke mensen die niets teveel is en die geïnteresseerd in je zijn. Gek he!

Na deze serieuze overdenking is het tijd voor het avondeten. We spuiten ons helemaal in met anti-mug en als twee dampende citroentjes gaan we naar het restaurant. Geen mug komt bij ons in de buurt!
We hebben mooi uitzicht op de rivier met de lichtjes van de bootjes en de restaurantjes die aan de overkant op het water dobberen. Terwijl we heerlijk zitten te eten vliegt er een groot ding tegen mijn nek aan! Ik schrik me gek. Het blijkt een vliegend hert te zijn, voor de leken onder ons: een grote tor van ongeveer 6 cm met een gewei als een hert. Hij schiet van mijn nek naar de schouder van een Engelsman die ook schrikt. We moeten er wel om lachen, maar ik blijf alert! De muggenspray helpt dus niet tegen vliegende herten.....zouden ze daar een speciale spray voor hebben?;-)
Het eten is lekker en als we klaar zijn lopen we richting onze chalet, maar iets trekt onze aandacht. Er staat gewoon een tapir vlak bij het restaurant! Kef maakt nog wat fotootjes, maar als het beest onze kant op loopt gaan we toch snel maar weg. Het is tenslotte een wild dier en hier wordt voor gewaarschuwd op het park.
We zijn dus weer 2 dierenervaringen rijker!
Helaas lukt het ons niet om het blog op internet te zetten, dus jullie zullen moeten wachten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fam.swienink:
    9 april 2014
    Hoi Tarzan en Jane, ik volg jullie geweldig hoor!!! Mede dankzij jullie pa....wat een actieve vakantie om nooit te vergeten!!!
    groeten vanuit Zwolle