Kuala Lumper

5 april 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vandaag gaan we Kuala Lumpur bezoeken. Om 9 uur worden we gehaald door onze chauffeur die ons een aantal hoogtepunten van de stad laat zien. Aangezien het regent (maar gelukkig wel een graadje of 27) gaan we eerst naar het Nationaal Museum. Daar zien we van alles over de geschiedenis van Maleisië vanaf de eerste opgravingen tot de onafhankelijkheid in 1952. Erg interessant om te zien.
Daarna rijden we naar het paleis van de Sultan. Dit paleis is alleen vanaf de buitenkant te zien, we mogen er helaas niet naar binnen. Dus we schieten een paar foto's en rijden dan door naar het Nationale Monument van Kuala Lumpur. Ook weer mooi om te zien. We stoppen nog bij de Nationale Moskee en daarna bij het National Independence Square (Merdeka Square) En dan hebben we alle "Nationale" bezienswaardigheden wel gehad. Er staat nog een bord ter nagedachtenis aan de vliegramp van de MH370, erg indrukwekkend.

De chauffeur zet ons af bij de Petronas Twin Tower, welke torens ook te zien zijn in de film: Entrapment met Sean Connery en Catharina Zeta-Jones. Deze torens zijn met elkaar verbonden door een brug.
Op de eerste 5 verdiepingen van de torens is een enorme shoppingmall en hier gaan we natuurlijk helemaal los. Gucci, Chartier, Rolex, Louis Vuitton, noem maar op of het is hier te vinden. Echt geweldig! We kopen wat cadeautjes en eten nog wat.
Als we klaar zijn met shoppen lopen we naar de hoogste toren van Kuala Lumpur, de KL Tower, een zendmast van ongeveer 430 meter. Natuurlijk willen we de stad vanuit die toren zien dus we kopen een kaartje en gaan naar de hoogste verdieping. Het uitzicht is enorm! Helaas is het wat mistig dus kunnen we niet alles zien, maar het is wel erg gaaf!
Moe maar voldaan nemen we de taxi naar het hotel. Het is nog een half uur lopen,   maar dat redden we niet meer. We gaan languit in de hotelkamer totdat we honger krijgen. Gelukkig is de Mac aan de overkant en voor nog geen 5 euro voor 2 Big Mac menu's eten we ons vol. Daarna nog even een karamel macchiato voor op de kamer en dan snel terug, want het begint weer te regenen.

Morgen hebben we een dagtour naar Malakka, dus ook weer de hele dag op pad. Oftewel, wij vermaken ons prima!

1. Ria v.d. B.:
    5 april 2014
    Jullie hadden weer een fijne dag, zo te lezen.
    Ook weer mooie foto's geschoten.
    Ik vind het trouwens erg leuk om jullie berichten te lezen.

Fijn weekend in KL.
    xx Mama