Het lijkt wel Kerstmis!

10 juni 2017 - Lake Louise, Canada

Wat hebben we heerlijk geslapen in onze camper. We sliepen alweer vrij vroeg, maar ook gisteren was het weer een enerverende dag.

Na het ontbijt en de douche besluiten we om te vertrekken naar Lake Louise zodat we daar wat kunnen gaan wandelen. Zodra we de campground verlaten begint het te regenen helaas. De hele weg regent het en zodra we onze camper op de parkeerplaats bij Lake Louise zetten, begint het zelfs te sneeuwen. Het is behoorlijk koud, dus truien aan, regenjassen aan en op pad!

Lake Louise is in één woord geweldig. Het is een mooi blauw meer, maar door de sneeuw en mist zien we hier niet al te veel van helaas. Het stikt er ook van de Japanners, dus we lopen snel door en kiezen een trail van 3,4 kilometer. Dat gaan die Japanners vast niet doen met hun nette kleding en sandalen.

Het is een stijl pad met een stijging van zo ongeveer 10-15%, best heftig dus. Die 3,4 kilometer lijkt in eerste instantie niet zo veel, maar als je dit al stijgend en met haarspeldbeklimmingen moet doen, dan is het behoorlijk ver kan ik je zeggen. Onderweg zien we de mooiste watervallen. Het gaat steeds harder sneeuwen en naar mate we hoger komen wordt het kouder en blijft de sneeuw ook liggen. Uiteindelijk na zo’n 1,5 uur zijn we boven bij het Teahouse van Lake Agnes. Dit kun je vergelijken met een eenvoudige ski stube waar je wat te drinken en te eten kunt krijgen. We kunnen nog net een tafeltje bemachtigen samen met twee Duitse meiden en bestellen wat te eten en drinken.

Een warme chocolademelk en een broodje gaan er dan wel in, na zo’n pittige wandeling. Wanneer we alles op hebben gaan we weer naar beneden, maar dat valt niet mee. Het pad ligt inmiddels vol met sneeuw en het is behoorlijk glad en stijl naar beneden. We doen dus voorzichtig aan. Het is nog een behoorlijke tocht naar beneden, maar uiteindelijk zijn we weer bij onze camper.

En dat is dan het heerlijke aan deze camper: ik zet gelijk een lekkere bak koffie zodat we weer wat opwarmen. De natte jassen en schoenen kunnen drogen en wij besluiten om naar de volgende campground te gaan: Mosquito Creek Campground. Dit is een simpele camping waar niet veel is, maar met deze camper hebben we niet veel nodig.

Eenmaal op de camping aangekomen moeten we het geld van de overnachting in een envelop doen en voilá we kunnen staan. De verwarming gaat aan, we zetten nog een bak thee en gaan lekker relaxen nu het nog steeds sneeuwt.

Na het eten is het droog en komt de zon door. We lopen naar de rivier om wat mooie foto’s te nemen van het uitzicht. De natuur is overweldigend, alleen maar bergen met sneeuw en mooie rivieren. We wandelen een stuk langs de rivier en komen tot de conclusie, althans ik, dat het best eng is, zo langs de rivier. We zitten tenslotte in berengebied. Gelukkig blijven de beren in hun holletje en komen we weer heelhuids terug.

Kevin maakt het avondeten en daarna gaan we een film kijken op de laptop. En dan is het tijd om te gaan slapen.