We halen onze camper op.

9 juni 2017 - Calgary, Canada

Wat waren we moe gisteren van de reis en het tijdsverschil. We lagen om 20.00 uur op bed (Nederlandse tijd 4.00 uur) en werden wakker om 5 uur. Heerlijk geslapen en klaar voor een nieuwe spannende dag.

Canadream, de verhuurder van de camper, haalt ons op om half 10 bij het hotel, waarna we naar het verhuurterrein rijden. We worden geholpen door een vriendelijke Belg, die alle tijd neemt om ons de instructies te geven over de camper. En dat zijn er een heleboel!! De camper is geweldig. We hebben alles aan boord: wc, douche, keuken, tv en zelfs een slide-out zodat we de camper wat breder kunnen maken wanneer we wat meer ruimte willen hebben.

Nadat we zo’n 1,5 uur bij het verhuurbedrijf zijn geweest en de koffers hebben uitgepakt, kunnen we op weg met dit enorme bakbeest.

We rijden eerst naar de Bass pro shop. Een enorm grote outdoorwinkel, waar je niet uitgekeken raakt. Er hangen en staan allerlei opgezette dieren en er is een waterval. We zijn hier naartoe gereden omdat we Bear Spray willen halen. We komen in een aantal gebieden waar veel beren zijn, dus we willen niet onbeschermd op pad. Deze Bear Spray kost ons wel even $ 42, slik! Maar ja, het is zo slordig als je tegen elkaar moet zeggen: hadden we nu maar die spray gekocht ;-)

We komen op de terugweg nog langs deze shop, dus we gaan snel verder naar de Superstore want we moeten nog allerlei boodschappen halen en daarna nog door naar de eerst campground, zo’n 1,5 uur rijden. In de Superstore kun je trouwens wel een halve dag boodschappen doen, zo groot echt niet normaal. Maar alles is dan ook echt groot. Er bestaan geen verpakkingen met 2 hamburgers of 2 kipfilets, nee, gewoon 10 stuks tegelijk. Daarnaast is het behoorlijk duur hier hebben we al gemerkt.

Uiteindelijk hebben we (hopelijk) alles binnen en kunnen we onze reis vervolgen naar Tunnel Mountain Village I.

Het is enorm wennen om met de camper te rijden. Er staat heel veel wind, dus Kevin heeft af en toe moeite om de camper op de weg te houden. Het wordt steeds minder druk op de weg en uiteindelijk rijden we Banff National Park binnen. We bevinden ons inmiddels in behoorlijk bosrijk gebied en het is ontzettend mooi. Op de bergen ligt zelfs nog sneeuw, wat is het geweldig om hier te rijden.

We melden ons bij de receptie van de campground en kunnen doorrijden naar onze plek. Deze plek is niet veel meer dan een verhard stuk grond met een picknicktafel, maar meer hebben we ook niet nodig.

We zetten de camper neer en besluiten om een wandeling te gaan maken door het bos. Maar waar is nu die Bear Spray gebleven……. De hele camper gaat binnenste buiten, maar geen spray. Nou ja, dan maar zonder. Maar wanneer we de bossen in lopen, merken we dat het toch wel eng is zo zonder spray. Bij de receptie hadden ze al gezegd dat er veel wildlife was, dus dat we geen eten etc. buiten moesten laten staan. Dus zo zonder spray voelt niet zo fijn. We lopen een half uurtje en besluiten dat we het morgenochtend nog maar eens gaan proberen.

Even schoenen wisselen en dan…. Hé, daar is die spray! Gelukkig! Morgenochtend kunnen we dus wat meer gerust op pad en hopen dat we dan wat dieren gaan spotten. Maar dan moeten we wel een beetje vroeg op pad gaan. Nou ja, dat zien we dan wel.

Nu even buiten zitten en straks lekker eten maken.

Onze eerste dag was een drukke dag en ook behoorlijk wennen, maar dat zal de komende dagen vast beter gaan.

We genieten in ieder geval nu al met volle teugen en we zijn nog maar net begonnen!