Op naar Canada

8 september 2015 - Montreal, Canada

Gisteravond hebben we nog een hele leuke avond gehad bij The Holy Grail of the Lakes. Een Iers restaurant dat gevestigd is in een oude kerk. Superleuke service en heerlijk eten, oftewel, het kan dus toch!

Dit stuk van Amerika is echt de moeite waard. Je kunt hier in de zomer op het water vertoeven, maar in de winter valt hier heel veel sneeuw en kun je volop skiën. Ik hoop dat we hier ooit nog eens terug komen, wat een mooi landschap en een ruimte!

Vandaag verlaten we Amerika en reizen naar Canada. Het is een enorm mooie route door de bossen en heuvels heen, echt geweldig! Er verschijnen overal bordjes dat we alert moeten zijn op elanden die kunnen oversteken. Gelukkig komen we ze niet tegen want als je daar tegenaan rijdt kun je het waarschijnlijk niet navertellen, maar ik had het wel leuk gevonden om er eentje te spotten.

Na ongeveer 3 uur komen we bij de Canadese grens waar we nog heel ouderwets ons paspoort moeten laten zien bij een hokje. Vanaf daar is het net alsof we door Nederland rijden. Veel boerderijen en behoorlijk vlak overal. Het valt een beetje tegen. We lunchen nog even bij de McDonalds en rijden daarna door naar ons hotel. Ze spreken hier trouwens Frans, dus dat is even omschakelen (gelukkig hebben we goed opgelet op school en kunnen we de borden aardig lezen).

Ons hotelkamer is wel erg luxe. Een huiskamer, twee grote slaapkamers met kingsize bedden, een keuken en een grote badkamer, en we blijven maar 1 nacht! Onze auto wordt weggereden door de portier, dus daar hoeven we ons ook geen zorgen meer over te maken. We zetten onze spullen in onze kamer en gaan aan de wandel.

We gaan de Basilique Notre Dame de Montréal bekijken. Dit is wel het hoogtepunt van Montréal, dus dit moeten we gezien hebben. Onderweg wordt mijn aandacht getrokken door wat grote zwarte auto's en een aantal paparazzi met camera's. Kevin wil doorlopen, maar ik ben nieuwsgierig voor wie ze daar dan staan. We gaan staan met onze camera terwijl we niet eens weten wie er uit de achterdeur van het hotel komt. Na 20 minuten te hebben gewacht horen we dat Madonna een concert in Montréal geeft vanavond en dat zij waarschijnlijk in dit hotel zit. Toch nog maar even wachten dan. En ja hoor, even later gaat de deur open en komt Madonna met een zonnebril en een doek over haar hoofd naar buiten. Dus je ziet er niet veel van helaas, maar toch!

Na dit grote avontuur lopen we naar de Basilique. En ze hebben niets teveel gezegd, wat is dit mooi om te zien. Heel indrukwekkend. We branden nog een kaarsje en gaan dan nog even verder door het oude gedeelte van Montréal.

Ik vind het een leuke stad. Er zijn veel restaurantjes en enorm veel kunstgalerieën met de mooiste schilderijen. Superleuk!

Langzamerhand krijgen we pijn in onze voeten van het lopen, dus op naar het hotel, waar we lekker gaan relaxen.

Morgen vertrekken we naar onze volgende bestemming, Ottawa. Een trip van 2 uur en 20 minuten. Ik ben benieuwd hoe het daar is.

Alvast welterusten voor iedereen, het is hier nu 17.50 uur, dus in Nederland 23.50 uur, en tot morgen! xx

1. Ria v.d. B.:
    9 september 2015
    Wat een prachtige cathedraal en dito gebouwen. Lijkt heel schoon en niet zo druk.Super de lux hotel. Lekker verwennen.
    Liefs