Bezoek aan Medan

6 maart 2013 - Bukit Lawang, Indonesië

Na een lange nacht waarbij we allebei slecht hadden geslapen, beginnen we met de stadstour. Met de auto bezoeken we een Chinese tempel, een Moskee (waar ik een hoofddoek moest dragen en die ik volgens Kef beter kon ophouden de hele vakantie!) en het paleis van de Sultan. Vooral in het paleis zie je nog  de invloeden van Nederland: een foto genomen in  het stadhuis van  Enkhuizen en een plakaat met Nederlandse tekst aan de voorgevel.
Het verkeer is enorm druk, iedereen doet maar wat. En op de vraag aan onze gids wat de regels zijn bij het oversteken van de straat zegt hij: gewoon rennen en  uitkijken!

Onze tocht met  de auto gaat verder langs palmolieplantages. Van de vruchten van deze bomen wordt palmolie geperst en daarna maken ze er o.a. douche-olie, zeep en bakolie van.

Uiteindelijk zijn we dan op de plaats van bestemming, nl.  het Bukit Lawang hotel. Al gauw wordt ons duidelijk dat dit even back to basic is, de toilet en douche zijn buiten en de douche moet handmatig bediend worden, oftewel koud water in een pannetje laten lopen en over je kop gooien! En niet vergeten de deur dicht te doen, want anders komen de apen naar binnen! O ja, de hagedisjes zitten al binnen als we aankomen.....

We lunchen in het restaurant en dan gaan we relaxen bij ons huisje. Geen internet hier in de jungle, dus ff geen blog bijhouden. dat doen we dus maar achteraf.
Een oude dame smeert mij nog een massage aan, welke massage overigens zalig was. Ze hoopte Kef nog te verleiden voor een massage, maar dat lukte niet! Waarschijnlijk staat ze morgen weer voor de deur!

Uiteindelijk hebben we lekker gegeten in het restaurant en na een gezellig avondje kletsen met onze gids over Nederland en Indonesië gingen we naar bed.
O ja, morgen met een gids de jungle in op zoek naar Orang Oetangs, spannend dus!

1. Jannie:
    8 maart 2013
    Hoi
    Ziet er allemaal wel interessant uit.
    Lachen met dat douchen zo,hoort er ook allemaal bij en dan besef je weer hoe je het thuis hebt haahaha.
    Maar t geeft wel aan hoe leuk jullie t hebben.Ik blijf jullie wel volgen .
    Nou verder genieten