De jungle in!

7 maart 2013 - Bukit Lawang, Indonesië

Wat een rotnacht zeg! De rivier hier maakt een enorme herrie, doe daar een blaffende hond, wat schreeuwende apen en slapeloosheid van de malariatabletten bij en het plaatje is compleet!

Om 7 uur al ontbijten omdat we vroeg de jungle in moeten. De koude douche slaan we zo vroeg dus maar even over! De gids waarschuwt ons dat hij al 2 weken geen Orang Oetang heeft gezien. Ze hebben genoeg te eten in de jungle zelf en dan komen ze vaak niet naar de voederplaats.
 We gaan op pad, komen onderweg nog de sporen van een zwarte beer ( hoezo niet gevaarlijk) tegen en het duurt even, maar uiteindelijk komt er dan toch een Orang Oetang vanuit de bomen naar beneden. Echt geweldig om te zien! Ze draagt een baby bij zich van een maandje oud. We mogen haar wat eten geven en kunnen wat foto's maken. Onze tocht gaat verder en we spotten nog een Gibbon en later een groep Thomas Lieve aapjes die ook graag wat te eten van ons aannemen. Na een lastige klim naar beneden komen we dan eindelijk vermoeit terug bij het dorp. Onze koude douche is daarna dan ook zalig (en heel erg nodig!).

Na een lekkere lunch gaan we naar ons huisje waar natuurlijk onze masseuse al staat te wachten. Kevin wordt lekker onder handen genomen door deze pittige dame. Ze blijft nog even een kretek roken, we mogen een foto nemen en dan gaat ze weer, op naar de volgende.

Om half 5 hebben we met Sale, onze gids, afgesproken. We maken een wandeling in de inmiddels bloedverziekende hitte naar het dorpje. Dit is echt heel erg mooi om te zien. Kindjes spelen in de rivier en de vrouwen doen hun was daar ook. De mensen leven van de gewassen die in hun tuin groeien, verschillende soorten fruit, maar ook noten. De varkens lopen rond en worden  gefokt voor de verkoop maar ook om te eten. En tussendoor moet je opletten dat je niet geschept wordt door een scooter, want iedereen heeft er eentje. Echt ongelofelijk! De huizen vallen bijna uit elkaar van ellende, maar ze hebben wel een scooter, waar ze dan ook met zn vieren op zitten!

Na deze wandeling drinken we nog wat,  totdat het enorm gaat regenen, echt niet normaal! Het komt met bakken naar beneden. Na een uurtje is het weer opgehouden met regenen en gaan we lekker eten en dan naar bed. Morgen om 9 uur vertrekken we naar Berastagi, waar we hopelijk weer een normaal hotel met internet hebben!
Aangezien niemand het geluid van de stromende rivier wil uitzetten doe ik in ieder geval oordopjes in om te slapen. We duiken onder de klamboe en hopen dat we nu beter slapen dan de nacht ervoor!

1. Heleen:
    8 maart 2013
    Oke die rivier was niet leuk maar voor de rest klinkt het fantastisch :)