Woensdag 10 april: Brrrr....

10 april 2019 - Takayama, Japan

We worden wakker met natte sneeuw. Een heel ander gezicht dan gisteren dus. Maar we hadden erop gerekend, dus gewoon een tandje rustiger vandaag. Om 10 uur gaan we gewapend met mutsen, sjaals en paraplu naar buiten om te ontbijten. We vinden een klein tentje waar ze een Westers ontbijt serveren dus daar gaan we zitten. Daarna lopen we wat kleine winkeltjes langs en kopen nog wat souveniertjes. Maar het komt met bakken de lucht uit, en het blijft de hele dag zo.

We halen bij de 7/11 wat lunch en wat te snacken (en voor mij een paar handschoenen) en nestelen ons weer op onze kamer. Na de lunch krijgen we toch genoeg van het binnen zitten dus gaan we er weer uit. Uiteindelijk gaan we koffie doen bij een tentje waar we aan een tafeltje worden gezet bij een oud echtpaar uit Manchester. We kletsen wat en zij geven ons nog de tip om naar de Takayama Floats Festival Expedition Hall (een hele mond vol) te gaan. Hier exposeren ze de praalwagens waarmee ze tijdens het Springfestival door de straten treken. Het is heel indrukwekkend, vooral het gegeven dat zo’n praalwagen werd getild door 40 man, die na 10 minuten weer werden afgewisseld door 40 anderen omdat het zo zwaar was. En dat deze mensen dus allemaal werden geselecteerd op gelijke lengte zodat iedereen de wagen goed konden dragen.

Na een klein uurtje te hebben rondgelopen gaan we weer richting het hotel want het wordt steeds kouder. We kijken nog een film op de ipad en gaan daarna naar het sushi restaurant van gisteren, want dat smaakte echt naar meer.

En nu hebben we onze rugzakken alweer klaar voor morgen, want dan gaan we verder door naar de stad Matsumoto. En volgens de weerberichten blijft het droog. Dus even duimen!

1. Julia:
    10 april 2019
    Ahhh die sushi!!! Heerlijk
  2. Erry:
    11 april 2019
    Zo LVS , een dag van rust kan geen kwaad.Jullie hebben al veel gezien, maar dat het zo koud is, is toch raar? Want het is daar toch lente? Gaan jullie bij de volgende plaats die apen in het warme water zien?.lijkt me heel gaaf.Het is hier momenteel ook koud , ondanks dat de zo'n schijnt.De boys en de meiden waren geweest en het was super gezellig.ze hebben lekker gegeten en de grote slabakmet kip was helemaal leeg.Nu LVS ik ben benieuwd naar het volgende verhaal.Geniet nog lekker, want het schiet al aardig op .liefs v ons xxx en een poot v Fem
  3. Willy Jongmans:
    12 april 2019
    Bijzonder verhaal weer, ik kreeg het gewoon koud. Gelukkig dat de sushi veel goed maakt.
    Morgen beter moet je maar denken.