Vrijdag 29 maart: Asukama, Tokyo

29 maart 2019 - Asakusa, Japan

Vandaag kunnen we een beetje uitslapen en dat is fijn want we zijn toch nog wel wat moe van de reis en de jetlag. We pakken onze rugzakken weer in en checken om 10 uur uit, vlak na het ontbijt. En wat doet dit ontbijt me weer aan China denken: rijst met een soort warme soep erbij en als toetje een kwart sinaasappel. Ik denk niet dat we de middag hiermee redden, maar ach.

We hijsen de rugzakken op onze rug en pakken de bus naar een andere wijk in de stad Tokyo, Asukama. We moeten 22 haltes voordat we er zijn, dus kun je nagaan hoe groot Tokyo is. De busreis is overigens erg leuk. We moeten weliswaar blijven staan, maar je ziet wel van alles. Voor deze rit betalen we maar 2 euro p.p. dus dat is niet duur. Het openbaar vervoer is hier echt goedkoop (bus, metro) alleen de snelheidstreinen zijn niet te betalen.

Vanaf de bushalte is het nog maar een klein eindje naar het volgende hotel. Het is nog te vroeg om in te checken, maar we kunnen wel  onze rugtassen achterlaten. We willen namelijk naar de Senso-ji tempel en we hebben ook veel winkels gezien en dat is niet handig met dat ding op je rug.

Het is razend druk bij de tempel. Het is een prachtig gebouw met een mooi plein en een grote pagode, maar door al die mensen lijkt het wel een mierenhoop. Je kunt voor 25 euro een kimono huren, maar het is zo koud dat ik dat even aan mij voorbij laat gaan. We kunnen wel bekijken hoe het staat met ons geluk. Je moet hiervoor 100 Japanse yen in een bak doen en dan een ijzeren blik met lange stokjes heen en weer schudden totdat er een stokje uitvalt. Op dat stokje staat een nummer en in het laatje waar dat nummer op staat ligt dan een papiertje waarop staat hoe het met je geluk gesteld is. Kevin trekt uiteindelijk een nummer waarbij staat regular happiness, ik daarentegen trek bad luck. Vooral geen reizen ondernemen of gaan trouwen haha! Maar ik kan gelukkig ervoor zorgen dat mijn bad luck door de wind wordt meegevoerd door het papiertje op te hangen aan een rek. Natuurlijk is dit allemaal onzin, maar ik hang het maar op,  het zekere voor het onzekere!

Er zijn enorm veel winkels buiten de tempel, dus we slenteren wat rond door de drukke straten. En het is koud, echt heel koud!

Inmiddels kunnen we inchecken dus dat doen we dan ook. We warmen ons op in onze hotelkamer en gaan kijken waar we morgen naar toe gaan en waar we gaan slapen. De hotels zijn enorm duur en vooral wanneer je een eigen badkamer wil is het erg duur. De meeste kamers hebben een gedeelde badkamer of je moet met meerdere mensen op een kamer. En dat willen we toch echt niet. Daarnaast is het bijna weekend en dus is er al veel volgeboekt. De kamers zijn ook enorm klein. Vaak past er net een bed in en een stoel. De wasbak van de kamer die we nu hebben staat half in het bad en als je op de wc zit kun je je hoofd in de wasbak leggen en je haar wassen . Echt superhandig :-) Alle gekheid op een stokje, die Japanners zijn wel goed met WC’s. Want met ijskoude billen zijn die verwarmde WC-brillen echt een uitkomst! Ik blijf nog even zitten, hoor ik mezelf zeggen haha!

We besluiten om morgen naar Nikko te gaan, zo ongeveer 112 km hier vandaan. Nikko schijnt een mooie stad te zijn met oude straatjes en mooie tempels. Helaas is het weer daar ook niet zo goed, maar ach, we zien wel.

We eten nog even wat en lopen nog door de inmiddels verlichte straten. En dan gaan we weer terug naar het warme hotel.

Het is trouwens leuk om jullie reacties te lezen en te lezen hoe jullie weer met ons meeleven. Dus vooral blijven doen! Tot morgen dan maar :-)

1. El:
    29 maart 2019
    Respect wederom, niet mijn ding, maar wel heel erg leuk je verhalen weer te lezen☺️Have fun en good luck🍀
  2. Erry:
    29 maart 2019
    Wat een belevenis met de bus,en wat is het goedkoop.stuur je nog een mooie foto van een boom die in bloei staat.zal wel erg mooi zijn daar.we zitten nu in de tuin en het is erg mooi weer en zo'n 17 graden.FEM ligt in de luie stoel.We wachten op John en Hennie die bij ons komen werkenden. Nu lieverd geniet nog verder.veel liefs v ons xxx en een pootje van FEM,Opi en Omi
  3. Ria Remmers:
    Klinkt weer geweldig!
    Jammer dat t zo koud is, maar t wordt warmer a.s week zag ik😂 wel lekker een verwarmde bril😂👍
    Have fun verder!
    Liefs Ria
  4. Trudy:
    29 maart 2019
    Gaaf met de bus door Tokio zie je veel.. Gek he dat bus goedkoop is en hotel peperduur.. Maar wel warme billen haha.. Op naar volgende highlight met zonnetje erbij😁
  5. An:
    29 maart 2019
    Super leuk om weer te lezen. En voor kef ook leuk om de China ervaring qua eten nog even mee te maken is toch veel echter ineens hahahahhahaha
    Heb je al sushi gegeten is die lekker ?
    Xx tot snel weer
  6. Julia:
    30 maart 2019
    Super leuk om jullie ervaringen te lezen! Xx
  7. Willy Jongmans:
    30 maart 2019
    Met die kleine kamertjes in de hotels denk ik dat zodra jullie weer thuis zijn last hebben van "ruimtevrees" hahaha.
    Liefs Wilxx