Op weg naar Samosir

9 maart 2013 - Samosir, Indonesië

Om 8 uur weer aan het ontbijt vandaag, want we vertrekken naar Samosir, een eiland in het Tobameer.

De wegen zijn enorm slecht, overal grote gaten. we moeten regelmatig stoppen omdat de chauffeur de diepe kuilen moet ontwijken.

Onderweg stoppen we bij het Batakdorp Dosan. De mensen leven daar met 8 gezinnen onder 1 dak, ieder gezin heeft zn eigen stuk en deelt samen met een ander gezin het kookgedeelte. We mogen wat foto's nemen en lopen een rondje door het dorp. Het dorp is vies, veel honden(shit) en overal afval, echt zonde!

We rijden omhoog naar een punt waar we de waterval kunnen zien en het Tobameer. Het is er enorm mooi! We schieten wat mooie plaatjes, waarna we naar een dorp rijden dat inmiddels in gebruik is genomen als museum. Hier staat het Batakhuis van een Batakkoning en zijn vrouwen. Ook dit dorp bekijken we en dan rijden we door naar  Parapat. Deze weg lijkt eindeloos, zo veel kuilen en. Bochten in de weg, echt niet normaal! (Waar zouden we zijn zonder primatour!)

In Parapat nemen we de boot naar Samosir. Als je ziet wat er allemaal meegaat op zo'n bootje, je kijkt je ogen uit! Zakken rijst, dozen met voedsel, koffers, vruchten, scooters, motoren en dan nog een heleboel mensen, ongelofelijk!

Uiteindelijk komen we met de boot bij ons hotel aan en is het tijd om te relaxen. We zitten met Bintang (bier) en een Pina Colada op het terras onder een rieten dak, want het regent. Maar dat mag de pret niet drukken........

1. Heleen:
    9 maart 2013
    Gelukkig dat je primatour bij je hebt ;) Hier regent het ook en ik ga straks naar de B1 toe moet nu roepen voor 2 Jacq. Ik hou jullie op de hoogte van de uitslag :)
  2. Monica vab dijk:
    9 maart 2013
    Hoi sjak en kev wat is dit leuk zeg om jullie verhalen te lezen, maar volgens mij moeten jullie nog een paar weken vrij nemen als jullie terug zijn hihi om bij te komen, onwijs gaaf die fotos, nog heel veel plezier en we blijven jullie volgen in dit koude regenachtige nederland.....xx
  3. Sjak:
    9 maart 2013
    Hey Heleen, ik hoop dat het aanmoedigen helpt! Als Mitch thuis is ga ik hem bellen, dus ben benieuwd!
    Hey Moon, hoop dat het met Dyl allemaal meevalt, ik las eea op facebook. Ik heb wel medelijden met jullie, het regent hier en is bewolkt, maar toch z'n graad of 25! En we doen zoveel hier, aan het eind van de dag moeten we echt nadenken wat we die dag allemaal gezien hebben! Groetjes daar, xxx
  4. Heleen:
    9 maart 2013
    Toch die aanmoediging van jou gemist Jacq verloren stand 1-4 wel kansen gehad maar helaas :( Gelukkig hebben jullie het geweldig dus dat maakt weer wat goed. Kijk nu al uit naar het volgende verslag :)
  5. RR:
    9 maart 2013
    He zus en zwager, supr om zo mee te mogen genieten van jullie reis! Hoe voelt het om weer bij je roots te zijn? Nou, blijf maar lekker schrijven dan hebben wij wat te lezen.
    Have fun daar!!!
  6. Ria v.d. B.:
    10 maart 2013
    Goede morgen,
    Hoera, het is vandaag 42 jaar geleden dat jij geboren werd!
    Wat gaat de tijd toch snel!
    Lieve Kevin, wij allemaal (in het regenachtige Nederland) willen jou en Jacq. langs deze weg hartelijke feliciteren met jouw geboortedag. Ik zal vanavond een proost op jullie uitbrengen.
    Verder is het heel leuk om jullie verslagen te lezen.

PS: via het SMS bericht lees ik dat je gedanst heb met de locals. IK zie het voor me. Had je een sarong omgedaan? Daar ben je gek genoeg voor, ha,ha,ha! Leuk!
    Geniet maar fijn van deze vakantie.
    Dikke knuffels voor allebei,
    Mama, Dennis met aanhang, Oma de Zeeuw