Een trip op Samosir

10 maart 2013 - Samosir, Indonesië

Vandaag is Kevin 42 geworden, een feestelijke dag dus! Onze gids heeft voor ons vandaag een trip geregeld op het eiland, dus na het ontbijt om 9.15 uur on the road. We rijden naar "de stenen tafel" waar gevangenen berecht werden en waar ze werden gemarteld en geëxecuteerd. Onze gids werd nog even op het hakblok gezet, maar aangezien we nog terug moeten naar Medan hebben we er maar vanaf gezien!
Als we een Batakkalender en een sarong hebben gekocht rijden we door naar een ander Batakdorp. We kunnen nog even vanaf buiten genieten van een kerkdienst en lopen langs een paar klaslokalen van een gesubsidieerde school. Het ziet er van binnen erg armoedig uit, wat oude landkaarten en oude schoolboeken, maar als kind moet toch wat als je ouders geen geld hebben om je naar een priveschool te sturen!
We gaan het dorp in, waar een aantal dansen worden uitgevoerd. Aangezien ik de verjaardag van Kevin niet ongemerkt voorbij wil laten gaan, dwing ik hem met lichte hand om mee te doen aan de groepsdans. Dit wordt natuurlijk allemaal vastgelegd op film en foto, helaas mag er nu maar 1 foto gepubliceerd worden! Volgens mij heet dat censuur, maar goed.....
We rijden door om nog een aantal graftombes te zien en daarna gaan we weer naar het hotel om lekker bij te komen.

Ze verkopen hier bruin brood, dus we eten nu lekker een bruine boterham met omelet! Het Indische eten is zalig, maar zo op z'n tijd een Hollandse maaltijd is ook erg lekker hoor!
Vanavond op tijd naar bed, want we nemen om 7 uur de boot naar het vasteland en dan nog 5 uur rijden naar het vliegveld van Medan, maar met het slechte wegdek en de drukte zal het wel langer duren. Dus morgen waarschijnlijk niet zoveel te melden, maar ach, hier weet je het nooit!

1. Heleen:
    Gefeliciteerd Kevin :)
  2. Ineke hoft:
    Hallo Globetrotters,

Wat een te gekke vakantie hebben jullie nu.
    Vindt het leuk om te lezen hoe het met jullie gaat in dat prachtige land, Ik zou zeggen geniet er heeeeeeeel erg van.

Kreeg de mail van Ria en dus vandaar ik dit kleine berichtje stuur.

Liefs van Ineke
  3. Peter:
    kev gefeliciteerd.
    Maar er een leuk dag van
  4. Monica vab dijk:
    hey kevin gefeliciteerd met je 42ste verjaardag xx
  5. Marnix:
    11 maart 2013
    oh ja, gefeliciteerd f*#ker haha, speciaal een dagje te laat i.v.m. tijdsverschil
  6. Sjak:
    12 maart 2013
    Iedereen bedankt voor alle reacties! Echt leuk om van jullie te horen!
  7. Hans arts:
    14 maart 2013
    Hoi Kev noch gefeliciteerd met je verjaardag wel wat laat maar kreeg vandaag pas de site. Drink er maar een lekkere baco op en als je weer terug bent zien we het gebak wel. Nog veel plezier, groetjes het bijkantoor
  8. Sjef keijzers:
    15 maart 2013
    Hoi Kev en Jacqueline, je verjaardag ben je bij al dat moois natuurlijk al lang vergeten. Heb je ook leuke kadootjes gekregen hi. Een fantastisch land en geniet er nog maar van want straks brandt de lamp hier weer op het Bankaplein en Langstraat. Groet Annie en Sjef