Nog even genieten!

14 april 2014 - Pulau Lang Tengah, Maleisië

Toch nog even een kleine update vandaag. Het is hier echt geweldig en we komen enorm tot rust! Ontbijten, dan naar het strand, beetje zwemmen en beetje zonnen. Dan lunch, weer zonnen en dobberen en snorkelen en dan naar het huisje om te douchen en daarna te gaan dineren. Top dus!

Het snorkelen was erg leuk vandaag. We zijn samen een eind uit de kust gezwommen,  daar waar het lichtblauwe water overgaat in het donkerblauwe. En tja, dan komt mijn haaienvrees weer om de hoek kijken. Echt doodeng als je die rotsen onder water ziet en dan ineens een groot diep gat. Kevin is natuurlijk wel verder gegaan en heeft nog een pijlstaartrog gezien van ongeveer een halve meter. Ik bleef in het lichtblauwe gedeelte waar je overigens de mooiste vissen zag. Vissen met een afmeting van ongeveer 30 centimeter in groen en rood, half zwart half wit, hele scholen met blauw gekleurde visjes, mooi koraal, teveel om op te noemen. Het hele strand ligt trouwens vol met dood koraal en mooie schelpen, maar we nemen maar niks mee gezien de hoge boetes die hier op staan. Helaas!

We hebben ook nog even gekeken hoe ze hier bakstenen vervoeren. Er komt een kleine boot met allemaal bakstenen. Een man of 3 gooit al die bakstenen overboord, een man of 6 duikt ze op en brengen ze naar een kruiwagen die half in het water staat. Als de kruiwagen vol is, sleept iemand dat ding naar het strand en gooit m daar leeg.......zodat daarna weer anderen de bakstenen verder kunnen tillen....... Werkverschaffing?

Vrijdag vertrekken we hier om 12.00 uur, maar we hopen dat we wat later weg kunnen, anders moeten we 7 uur wachten op onze vlucht en dat is een beetje lang op zo'n klein vliegveldje waar niks is te doen. Helaas gaat de boot meestal maar 1x per dag, maar ze gaan voor ons kijken of er nog eentje komt, misschien om boodschappen voor het hotel af te leveren. Die kan ons dan mooi mee terug nemen. Niet voor niks natuurlijk, ze vragen in Maleisië voor alles geld! Nou ja, we zien wel, zover is het gelukkig nog niet!

1. Fam.swienink:
    15 april 2014
    Hopelijk houden jullie het daar nog even vol ha ha....heerlijk hoor en dan hier die storm en regen!!groeten vanuit Zwolle.