Canada, here we come again!

23 juni 2017 - Kokanee Creek, Canada

Op naar Canada vandaag! Dat betekent een behoorlijk tijdje in de auto. Maar ach, de rit is mooi en we hebben de hele dag de tijd, dus het maakt ons niets uit.

RV Winchester was een leuke camping hoor, maar niet iets om naar terug te gaan. We hadden water en elektriciteit maar daar hield het dan ook wel mee op. Voordat we onze broodjes hot dog hebben gegeten hebben we, op aanraden van de campground dame een wandeling gemaakt naar het meer. Dat klinkt al mooier dan het is. Het was een recht zandpad van ongeveer 3 kilometer heen en uiteindelijk bij het meer aangekomen stonk het en konden we er niet eens bij. Dus rechtsomkeer gemaakt en weer 3 kilometer terug. Onze beweging die dag hadden we in ieder geval gehad!

Deze vrijdagochtend rijden we weg rond 9 uur. We willen bij Kettle Falls uitstappen maar er is nergens iets waar we fatsoenlijk en zonder gevaar kunnen staan, dus rijden we door tot de grens. Binnen een minuut zijn we de grens over en zitten we weer in Canada. Via een aantal leuke kleine stadjes rijden we naar Kokanee Creek Provincial Park waar onze campground is. We hebben een leuke standplaats in de inmiddels hete zon, maar we zijn zo blij dat de zon schijnt, dat het ons niet uitmaakt. Eenmaal de camper geparkeerd, smeren we ons in met deet want er zijn overal enorm veel muggen. Door het vele water dat is gevallen is het overal vochtig en kunnen ze zich dus lekker snel voortplanten. Vlak bij onze standplaats schijnt een strandje te zijn waar we naar toe lopen. Helaas staat het water van het meer zo hoog dat er maar weinig strand over is en ook hier zijn er veel muggen. Dan maar een hikingtrail lopen door het bos richting de rivier. Dit is een superleuke wandeling alleen stikt het ook hier van de muggen. Mocht je een cm hebben overgeslagen met insmeren, dan weten ze die cm ook echt te vinden, de krengen. Gelukkig is het bij de rivier beter, dus gaan we daar even zitten en nemen nog wat mooie foto’s. Maar we moeten ook weer terug, dus hup, dwars door de muggen heen maar weer. Ik heb er nog niet zo heel veel last van, maar Kevin loopt op dit moment alleen maar met een tak met bladeren om zich heen te slaan haha!

We kunnen wel lekker buiten zitten en dat is zalig. We gaan straks taco’s eten, maar in plaats van met rundergehakt maak ik ze met overgebleven knakworsten. Ze verkopen hier alleen maar vlees in kilo’s en aangezien we echt geen kilo rundergehakt met z’n tweetjes kunnen wegwerken doen we het maar zo. Jullie horen nog of het gesmaakt heeft!