Kuala Terengganu

10 april 2014 - Kuala Terengganu, Maleisië

Ik neem mijn woorden van gisteren terug, dit hotel had dus geen warm water, althans, dat kwam niet uit de kraan! Dus het was een douche van 1 minuut, kleren aan en ontbijten. Het fenomeen gekookt ei is hier ook niet bekend. Ze koken de eieren hooguit 2 minuten, dus echt een blubberboel als je er een flinke tik tegenaan geeft. Maar ach, we passen ons aan!
Om 9 uur worden we weer opgehaald door onze gids. En ik heb de manier van excursies organiseren al genoemd..... Ken je die van die Hollanders die naar de weverij gingen? Ze gingen niet want de weverij was dicht! Toen naar de schildpaddenopvang. Deze was gelukkig wel open. Er zaten verschillende soorten schildpadden, dat was leuk om te zien. De schildpadden leggen daar op het strand hun eieren. Die worden dan opgegraven en weer uitgezet als ze zijn uitgekomen en de schildpadjes 3 weken oud zijn.
Daarna rijden we door naar Kuala Terengganu. Een trip van 110 km. Onderweg stoppen we om bij een tentje Lamang te kopen, witte rijst in een bamboestok, met seroendeng ajam. Het is erg lekker. De gids wil het ons laten proeven, maar wij denken dat hij zelf honger heeft, gezien zijn formaat. En het is erg heet, dus we zweten ons wederom het apelazerus.
We rijden door naar de Floating Mosque. Erg mooi weer, maar ik mag er niet in omdat ik geen gepaste kleding hebt. Wat jammer!!;-) dus we nemen alleen foto's van de buitenkant.
Wederom stoppen we bij een eettentje, nu om satar, vis met kokos en kruiden in een palmblad, te eten. Ook dit smaakt goed en ook dit keer laat de gids het zich goed smaken. O ja, onderweg heeft de gids ook nog ff een tukkie gedaan, moet kunnen! En het is heet....
Hij laat ons nog een botenmakerij zien, maar dit is niet indrukwekkend en ook de haven kan hij moeilijk vinden en is weinig interessant.
Uiteindelijk moet hij ons naar onze homestay brengen, nee dit keer geen hotel maar bij mensen thuis eten en slapen. We zijn een beetje huiverig voor wat we zullen aantreffen aangezien de excursies ook niet echt een succes zijn!
We stoppen bij het huis van een oude man. Het is een groot huis waar hij woont samen met zijn vrouw en zijn jongste dochter die gehandicapt is. Ik kan er heel veel over zeggen, maar de foto's wijzen voor zich......
Ze doen erg hun best om het ons naar ons zin te maken. We krijgen thee, lunch, hij neemt ons mee in zijn oude auto zonder airco naar een grote moskee en het is heet! En had ik al gezegd dat het heet was? Niet normaal en dit keer kwam ik er niet onderuit en moest de moskee in.... Ja, ja met een hele jurk aan en kap op. En had ik al gezegd dat het heet was? Nu was het nog heter! Maar goed, het was wel even leuk. We hebben enorme dorst, maar die man wil niet iets gaan drinken, neeee, dat doen we toch thuis! Nadat we fruit op de markt hebben gekocht gaan we eindelijk naar huis en krijgen we verse kokosnootmelk. Hangen die niet gekoeld in de boom? Nog steeds dorstig, dus snel een slok uit ons eigen flesje.
We zijn blij dat we binnen zitten totdat zijn vrouw, overigens een heel aardig mens, vraagt of we mee willen hun zoon ophalen van de universiteit. Natuurlijk gaan we mee en dit keer mogen we in zijn nieuwe auto mee. Het plastic zat nog om de stoelen en die bleef daar ook! Wel airco, maar toch is het dan weer warm.....
Nadat we hun zoon hebben gehaald gaan we bij zijn andere zoon wat drinken. Dit is wel erg leuk want zij zijn erg geïnteresseerd in de Nederlandse taal. We eten wat en drinken thee en dan eindelijk terug naar het huis.
We zien een beetje op tegen de nacht. De ventilator staat aan, maar geen airco, dus het wordt panas, erg panas........ Morgen weer naar een hotel, wat zijn we toch verwend!