Het avontuur begint!

12 november 2019 - Schiphol Airport, Nederland

Eindelijk is het zover. Mijn avontuur naar Nepal begint! En natuurlijk is het altijd weer stressen op Schiphol. Wanneer we de auto hebben geparkeerd moet mijn backpack op mijn rug. Gelukkig maar 15,9 kilo maar dat is toch een behoorlijk gewicht voor zo’n tenger vrouwtje als ik. Eenmaal bij de incheckbalie moet er om mijn backpack een tas heen met een slotje. Het kost weer enige moeite om dat ding er omheen te krijgen en het zweet staat alweer drie rijen dik op mijn voorhoofd. Maar uiteindelijk weet ik de ingepakte tas naar de incheckbalie te slepen en word ik ingecheckt.
Inmiddels kom ik een reismaatje tegen, Yvonne. Een gezellige dame van 55 jaar waar  ik al eerder mee heb gewandeld. Het is gelijk al gezellig! We halen een bak koffie en een broodje en kletsen totdat we moeten boarden. We vliegen met Turkish Airlines. Of dat een goede keuze is weten we straks pas. De vliegtijden waren goed, dus we wagen het er maar op. Voorlopig eerst 3,5 uur naar Istanbul en dan door naar Kathmadu. Dit laatste stuk duurt 7,5 uur. Maar ach, we hebben een boek dus komt goed. Voor nu even: tot morgen xx