Maandag 15 april: onze laatste dag

15 april 2019 - Tokyo, Japan

Vandaag is het dan echt onze laatste dag. We zijn blij als we in de ochtend uitchecken. Wat een benauwd hok was dat!

We kunnen de tassen laten staan en gaan met de metro naarAsakusa, de wijk waar we al eerder zijn geweest. Het is prachtig weer en het beloofd dus een mooie laatste dag te worden.

Hier kunnen we heerlijk langs allerlei kleine winkeltjes struinen en shoppen. We gaan nog even langs de Senso-ji Tempel en maken nu nog wat foto’s met het zonnetje erbij. Wat een verschil in temperatuur. Drie weken geleden was het hier een graad of 8, nu is het 18 graden. Top dus!

We kopen allerlei cadeautjes voor het thuisfront en voor onszelf. We eten voor de laatste keer sushi bij een restaurant met zo’n conveyor belt. En we maken de allerlaatste foto’s van de tempel.

In de middag halen we onze rugtassen op en vertrekken we naar het Narita Airport Hotel, vlak bij het vliegveld. Weer goed geregeld, want dit hotel heeft een shuttlebus van en naar het vliegveld. Superhandig dus, zeker als we morgenochtend al vroeg op het vliegveld moeten zijn. We gaan om 10.40 de lucht in, dus moeten we al om 7.40 uur aanwezig zijn. Nog even navragen bij de infobalie waar de shuttlebus stopt en binnen een half uur zitten we in ons hotel.

Mijn laatste verhaal dus van deze reis. Gaan we nog een keer terug naar Japan? Nee, ik denk het niet. We hebben alle hoogtepunten wel gezien. Het is een heel bijzonder land met prachtige mensen. Er is geen ander land in de wereld waar mensen zo beleefd zijn en rekening met elkaar houden. Waar de straten en de openbare toiletten superschoon zijn en waar mensen enorm hun best doen om je te helpen. Waar mensen respect hebben voor anderen en hier ook naar handelen. Qua eten is er voor iedereen wat wils (zelfs brood) en op elke hoek staat wel een automaat waar je koude en warme dranken uit kunt halen. Op de andere hoek staat altijd wel een 7/11 die 24 uur per dag open is en die heerlijke sandwiches en sushi verkoopt voor maar 2 euro. De treinen en metro’s lopen altijd op tijd en je mag er fietsen op de stoep. Waar je je treinticket altijd weer moet inleveren, waardoor het schoon blijft in het station. En het land waar geen prullenbakken buiten staan zodat iedereen zijn afval weer mee naar huis neemt om het daar te scheiden. En niet te vergeten het land met warme wc-brillen en waterstralen om alles zo hygiënisch mogelijk te houden. Ik wil er graag eentje bestellen! ;-)

Een Aziatisch land dat behoorlijk westers is en waar de steden niet mooi zijn, eerder lelijk en overvol. Waar weinig natuur meer te zien is, omdat er zoveel wordt volgebouwd. Waar de mensen verbazingwekkend slecht Engels spreken ook al willen ze je graag helpen. En waar de walvisvaart weer is opgepakt omdat dit bij hun cultuur hoort.

Oftewel: een heel bijzondere ervaring!

Nogmaals bedankt voor al jullie lieve en leuke berichtjes en we zien elkaar gauw weer! Dikke x

1. RIA V. D. BARSELAAR:
    Eind goed. Al goed.
    Het zal een mooie herinnering blijven.
    Laatste fijne dag en morgen een goede vlucht.
    Tot gauw. Dikke kussen voor jullie. 💋💋✈️🙌👍
    Mama v. d. B.
  2. Trudy:
    15 april 2019
    Mooi avontuur gehad en voor altijd bijzondere herinnering! Nu project Nepal en misschien nog gezinsvakantie😃. Veilige reis en goede thuiskomst en hoop dat de boys de feestbende hebben opgeruimd😂. Doegggg😘😘
  3. Rachel Van der Veen:
    15 april 2019
    Leuk om jullie verhalen te lezen! Hele goede reis terug en tot snel 😘
  4. Mil en Cees:
    To Jaq. en Kevin,
    Wij zijn 1 April pas thuis gekomen van Mexico en hadden niet aangeklikt om je te volgen in Japan. gelukkig heeft je moeder ons alles gestuurd en hebben we dus alle dagenlijkse gebeurtenissen op een keer door gelezen. Cees weet er alles van hij was vaak in Tokio and en Narita het is een hele bijzonder society kunnen we veel van leren. We hebben genoten van je ervaringen en ook gelachen. Thanks en keep well you two, Hugs van Mil en Cees
  5. Willy Jongmans:
    15 april 2019
    WELKOM THUIS en bedankt voor de interressante verslagen.
  6. Broer:
    15 april 2019
    Goeie terugreis zusje en zwager, we zien elkaar binnenkort👊🏼