Let's explore!

25 juni 2017 - Golden, Canada

Let’s explore is vandaag het motto. Om half 10 verlaten we Lamplighter Campground om er nooit meer terug te komen. Zo vlak naast de buren is zeker niet ons ding. Hopen dat onze volgende campground weer een beetje in de natuur is. Maar voordat we daar zijn hebben we een rit van 1 uur en 40 minuten voor de boeg. En tijdens deze rit gaan we hier en daar nog wat wandelingen maken, althans dat is de bedoeling. Het is trouwens behoorlijk warm, maar we doen toch maar onze dunne lange hikingbroek aan omdat we door regenwoud moeten met veel vocht en dus ook veel muggen. Daarnaast lopen we vaak door gras en langs struiken waar ook van alles in zit, dus die broek is prima. Trouwens deze broeken hebben we ooit eens gekocht voor onze eerste reis naar Indonesië en nooit spijt van gehad. Enfin, we stoppen onderweg bij het Giant Cedars Boardwalktrail (van een kwartiertje), Hemlock Grove Trail (ook een kwartiertje), Bear Creek Falls en Bever Valley.

Bear Creek Falls was een hele steile afdaling naar een waterval toe. Wederom erg mooi, ware het niet dat een man ons had gezegd dat wanneer je doorliep langs de waterval (ook al werd je nat van het opspattende water) je weer een stuk kreeg waar het droog was en waar je mooie foto’s kon nemen. Ons kennende moesten we dat zien, dus vlak langs de waterval door modder en over gladde stenen heen, maar het werd alleen maar erger. Uiteindelijk toch maar teruggegaan want het water droop van ons af en het werd echt heel erg slippery! Nadat we even in de zon hadden staan drogen gingen we maar weer terug en waar je eerst steil omlaag gaat, moet je later ook weer steil omhoog terug. Dus dat was ff pittig.

Bij Bever Valley moesten we een eindje rijden vanaf Highway 1. Uiteindelijk kwamen we bij een weide waar een wandelpad was. Er was verder niemand en aangezien er steeds weer waarschuwingen hangen van beren, ging de spray en de bel weer mee. Het werd steeds warmer en toen we uiteindelijk een bord tegenkwamen waarop stond dat we nu toch echt in het gebied van de zwarte beer en de grizzlybeer kwamen vonden we het tijd om terug te keren naar de camper. Ik leek wel een ijscoboer met die bel, maar ach, veiligheid voor alles!

Golden Eco-Advantage Campground is geweldig mooi. Het ligt vlak bij de bergen en wanneer we in het zonnetje zitten zien we de bergen om ons heen. Voor ons ligt nog een uitgestrekt weiland waarop wel meer dan honderd Groundsquirrels  heen en weer rennen. Het is echt superleuk om te zien. Wanneer je langs loopt dan beginnen ze te fluiten en dan zie je ze allemaal stil staan of op gaan ze op hun achterpoten staan. Ze zijn enig. Er vliegt trouwens ook zo af en toe een grote arend boven de campground. Ook weer machtig mooi om te zien.

Na het eten maken we nog een wandeling rondom de campground, maar het is behoorlijk warm dus we maken het niet te lang.

Terwijl we nog even buiten zitten gaat de airco in de camper aan, want ook daar is het behoorlijk heet.

Morgen is het maar 80 km naar Lake Louise, waar we de 3e dag van onze vakantie ook al zijn geweest. Toen stonden we in de sneeuw, nu waarschijnlijk in de zon. Maar dat is morgen…..

O ja, vandaag zijn we ook weer over de tijdsgrens gereden, dus nu schelen we nog maar 8 uur met Nederland in plaats van 9 uur zoals de afgelopen dagen.